Magic metallic vad gör jag för fel???
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hepp!
Köpte Magic metallic som några av er andra gjort här på forumet
MM106 Steel + MM305 Rapid rust
Men får det bara att bitvis till att funka får inte alls de effekter som jag sett en del av er andra fått!
Följer anvisningen men 5 försök nu men de funkar bara inte hur har ni andra gjort med detta?
Mvh Johan
Min Magic Metallic-lösning har också slutat att fungera. Den fungerade fint precis när jag köpte den, men när jag testade den nyligen fick jag knappt nåt resultat över huvud taget. Möjligtvis är det så att lösningen har ett "bäst före-datum". Lite tråkigt är det, för resultatet man kan få med den är ju rätt coolt.
/J

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hmm kan de va så enkelt, står dock inget i instruktionen eller på flaskorna om detta får söka vidare o se om ja kan hitta något mer på nätet om detta.
Det är min teori i alla fall. Själva proceduren när jag använder lösningen är ju likadan nu som tidigare, så uteslutningsmetoden säger mig att det har hänt nåt med vätskorna sen jag använde dem senast.
Hursomhelst vore det ju kul att få det hela att fungera igen. Jag skulle vilja använda det på avgasrören på mitt pågående JSU-bygge.
/J
Jag har löst gåtan varför det inte funkade sista gången jag provade
Tydligen hade alla järnpartiklar i den ena flaskan sedimenterats på botten av flaskan vilket gjorde att järnvätskan blev alldeles för utspädd.
Efter att ha rört runt ordentligt i flaskan med träpinne och löst upp järnklumpen i botten så funkar min Magic Metallic igen.
/J

Kan de va så illa att man missat det!
#5 Förhoppningsvis är det så enkelt
Jag är glad att jag fått min MM att funka iaf. Det går att göra väldigt coola grejer med den.
Tack för tipset. Har beställt produkterna för att testa lite och då lär jag också drabbas av detta (i sinom tid).