Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketter: evenemangtävlingarutställningar
Läst 452 ggr
ElLobo
0

Info Roll Out Västerås Flygmuseum 26-27 maj

Roll Out Västerås Flygmuseum lördag-söndag 26-27 maj kl 10-18

Flygande historia - Från Dåtid till Nutid
bl a Mustang, Vampire, Lansen m m.

Affisch

Sven-Erik
0

Vad kul! Det är ju på min hemmaplan. Får se hur det blir med vädret i år..Det är inte helt ovanligt att snön lägger sig över fälten när det är flygdagar.

ElLobo
0

#1: Nä, det kommer jag minsann ihåg! Jag kommer ihåg 1995, jag tror det var i mitten av maj, och det var en av de sämsta helgerna när det gäller flyg för min del. Vi kom dit på fredagen, åt middag på hotellet och efter någon timme låg jag nerbäddad och helt utslagen i sängen. Spydde som … ja, någonting, frossa för fullt, jag tror jag hade en 6-7 filtar på mig. Matförgiftad av någonting. Och tur man hade flera vittnen som kunde intyga att man hade faktiskt inte alls inmundigat whiskey av sådana kvantiteter!

Men på morgonen var man hur bra som helst, före många av de andra ner till frukosten och sedan iväg till fältet. Vad händer då?! Jo, snö och regn och blåst! Flygdag, blaha blaha!! Det blev minsann inget av det. Det var bara utställningarna inne i hangarerna som fanns kvar, och där trängdes alla besökare, för ute gick inte att vara. Det enda som flög den dagen var Hercules och en helikopter när de skulle hem.

Sven-Erik
0

Haha! så du var där då? Visst var det härligt?
Dessutom med magsjuka! Ibland är inte livet rättvist!Gråter.

ElLobo
0

Ja, det var tur att jag inte var magsjuk på flygdagen också! Men det var åtgång på alla svarta sopsäckar. Ett par snitt i dem och de var perfekta regn- och snökläder. Fast inte var de varma, inte…

ElLobo
0

Lite mer med anknytning till flygdagarna, denna gång från Flyghistoriskt Forum.