Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: fartyg-båtar
Läst 1412 ggr
JaguarMkVII
0

Jag har fått en idé....

På söndag åker jag ut på jobb till Hamburg där vi skall göra jobb på ett kryssningsfartyg. Hon dockar på Blohm und Voss-varvet i den sk Bismarckdockan, dvs där slagskeppet Bismarck en gång byggdes. Jag brukar ha med lite modellbyggargrejor när jag är ute längre perioder. Den här gången bor vi ombord och vad skulle då passa bättre än att bygga på en Bismarck-modell på exakt samma ställe där originalet byggdes…?

Proosen
0

Det låter som en strålande idé tycker jag!

På mitt jobb skulle jag på sin höjd kunna bygga en gummiflotte med en blandad last av upprymda, skärrade och skräckslagna människor i en salig blandning. Allt inför en tur utför forsarna i Västerdalälven.

Bismarck låter klart maffigare att pilla med, speciellt i sådan miljö.

Niclas

Darklord
0

Kan ju inte bli bättre.Skrattande Lägg gärna ut lite bilder på hur bygget fortskrider om du kan.

På varvet ska finnas en modell i skala 1/50 så det finns lite referensmaterial där om man säger så…

[Orso]
0

Helt rätt. När jag korsade Atlanten ombord på Queen Elizabeth 2 så byggde jag Revells 1/1200 QE2 ombord.

PonCar
0

Ja, det är ju för väl att båttrafiken inte är utdöd -tänk att smacka ihop en Boeing 737 e.dyl på Ryanair mellan Nyköping/Skavsta och Stanstead! För att inte tala om trubbel att få igenom limflaskor o dyl genom security checken!

StefanW
0

Enda alternativet är väl i så fall en "Snap-Kit" med lösa delar.

Stefan - Modellbyggare

JaguarMkVII
0

Det här med lim är faktiskt lite av ett problem när man reser. Visst kan man köra en rövare och lägga det i det incheckade bagaget men det anser jag som direkt olämpligt. Den här gången åker vi buss ner men flyger hem. Limmet får åka hem ihop med alla jobbkläder odyl i en av verktygscontainrarna. (Vi har sju st 20-fots containers med verktyg med oss så jag tycker det borde finnas något litet hörn till mig…)

Vallejo-färger funkar utmärkt när man reser då de är vattenbaserade.

Dioramabyggare
0

#6.2: Men bara när man reser till sjöss…? (Jag kunde inte låta bli… FlörtOskyldig)