Trevligt, man får vara först! En Fujimi Kübelwagen samt BMW-motorcykel med sidovagn i skala 1/76 har jag fått hem från Alfa Hobby. Enda minuset tycks vara vinyl-däck på folkan, det verkar finnas olika versioner av denna sats. Får se hur det kommer att funka.
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Vilka godsaker! Ett par av mina favoritmotiv bland fordon.
Ser trevligt ut Peter! Hoppas på en byggtråd så man får se hur den ser ut! 
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Mycket intressant. Trevliga inköp!

Aaaahhhh!!! Dräggel….
Ge mig! 

Torka dig om munnen! 
Nice! Instämmer med Charlie! 

#2-4: Jajamen! Smågodis
och jag tar och startar bygge samt tråd med en gång jag!
#5: Wow vilken bjässe!

#10: Bra tillbehör!
#10,11 Ser trevligt ut Tunnan! Ska det måhända bli basplatta dio?
#13 Nice! Skulle vilja ha en sån själv. Helst 1/1 men i brist på bättre duger det med en modell. 
#5 Ska du inte ge dig på de glasfiberarmerade Amonster-byggsatserna snart också? 
Hur går det förresten med din Badger? Snart klar?
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#15: Snart är ett diffust tidsbegrepp … 
Och min Badger blir klar vilket år som helst! 
Trevliga inköp!
#17 Härlig kärra! När jag var yngre gick en tv-serie som hette Skippy och handlade om en tam känguru tilsammans med några viltvårdare i Australien. Vill minnas att de flög en likadan i den serien. Serien var ungerfär som Lassie fast med en känguru i stället 
Å sen har vi ju M.A.S.H förstås!
Hehe, den serien har jag också sett! 
Kul prylar!

#27: Härligt! Det ser jag fram emot att få följa!
Låter kul! Ska bli skoj att se!
Kanske man skulle göra nåt kul med den andra 144 Gripen.
#27:
Hallå strigon! Vilken nationalitet hade du tänkt dig för Gripen-modellen? Dansk, finsk, eller österrikisk i likhet med några andra tidigare SAAB-flygplan?
Lycka till så jättemycket!
#30 Jag hade tänkt mig att göra den Svensk så det blir lite som en korsning mellan viggen och gripen, så den kommer få lite dylik märkningar som en JA37a och så vidare.
Föresten denna modell görs la inte längre? eller har jag bara haft otur att inte sett den sedans man var liten?

En fyrfärgskamouflerad Grip, den ser häftig ut.
Klart snyggare än den trista gråa.

Ja, bra mycket roligare! 
#32 Ja precis, det var den bilden som jag tänkte på när jag fick min lilla gripen. Så tyckte at det skulle vara kul att prova med den lilla.
#33 Säger detsamma, den ser mycket häftigare ut i kamouflage än i simpelt grå.

#33 och #35: Och det finns bra många intressanta profiler med färg och kamouflage istället för grått om man letar i trådar på det spännande What If Modelers Forum. 
#36: Jag hittade en bild på en Cessna A-37 Dragonfly i modell, med märkning från Australienska flygvapnet. Och nu vill jag också ha en sådan där vacker "trollslända" i skala 1/48, som min A-10 och min JOV-1A "vill flyga i tregrupp" med…
Suuuuuck… *längtar*
Trevliga inköp Roger och Belgarion!
Är allt lite sugen på en sån Sherman själv!

#10: Mycket användbara marktillbehör, Tunnan!

#43: Du får väl skynda dig att måla på lite kläder på den stackars förförerskan så hon slipper frysa. 
En sådan där figursats kan allt vara bra att ha.
Lite för långa ben på gubbarna bara -måste kapa av dem en bit om de ska få plats i Alfa Romeon i alla fall… Ja, man undrar varför de fick för sig att slänga med en "baddräkts-bimbo" i ett racerförar-set?

#45; säkert som en av tjejerna som gratulerar förarna som vunnit, du vet med champagnen och så där! Som vår svenska kranskulla ungefär 

Skriv gärna en recension på leran, verkar intressant
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus