Då var man igång !!!
Välkommen i klubben
! Även jag byggde en hel del under 80-talet. Då vart det mest tyska WWII maskiner och en del hot-rods, funnycars och liknande. Sedan somnade byggandet av för att få en nytändning i början av 2000-talet och nu är det roligare än nånsin att bygga -inte minst för att det blivit så mycket lättare att hålla kontakt och få inspiration o tips från likasinnade. Det här forumet är en verklig "guldgruva"!
Ser bra ut! Lycka till med sprutinförskaffande och målande!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Ett dilemma eller realismfråga! Håller som sagt på med Tiger I early S33 das reich. O kollat på nätet mkt. De Kursk bilder jag finna på "häcken" av Tigern så saknar de de yttre avgsskydden. Som nedan. Vad tycker NI skall jag skippa dem ?
http://ww2db.com/images/vehicle_panzervi41.jpg
Tacksam för åsikter!!
Farau
PS kommer nog skippa dem, för realismens skull ds
Kul att du är igång!
Har själv fått en nytändning på att bygga!
saknar dock grejorna, men de kommer snart att införskaffas inom kort Var så lugn!
Kul med detta Forum som jag hittade idag och givetvis blev medlem på!
Kör hårt! Ska följa ditt bygge!
Ser snyggt ut!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Tack Azgaron !!
Har lite dubier som sagt ovan angående avgasskydden såg att min länk ej funkar men alla Kursk foton på Tiger så saknar de de yttrersta skydden!! Men alla byggen jag sett har byggaren valt att ha med dem !?
Har någon några åsikter om detta ??
Kanske läge för ett jordgubbskamo? Ser bra ut!
Jotack # 10
Snygg skyddsduk jag har lr hur ;)
Angående skyddsplåtarna för avgasrören så är det väl upp till dig huruvida du vill ha dom kvar eller inte. Plåtarna gick ofta sönder/slets av/kördes av/sköts av, men har vad jag vet alltid varit med från fabriken, så det finns inget "fel" om du inte gör en specifik individ vid ett specifikt tillfälle som du har ett foto på (men då vet du å andra sidan om dom satt där eller inte).
Jo PAK43 ! därav har jag lite dubier gällande de där "skyddsplåtarna". Är samtidigt så att jag enl. eget tycke fått till lite bucklor osv. på dem så det känns lite synd att inte ta med dem. Man blir villrådig bara.