Snö "dioramat"
håller nu på med detta landskap, o tänkte därför lägga upp lite bilder medans ja håller på :) som sagt är de långt kvar innan de är klart:) har ju väldigt mycket tid till detta nu pga av att ja opererat knäet så är inte så rörlig i tillfället! så tips på grejer man kan göra (förbättra) tas gärna imot! :) ha de gött!

Imponerande! Det såg ut att vara ett stort diorama, om man jämför med limtuben
haha aa de är ungefär 1 meter långt o 50 brett så ja har lite o göra ! :)
50 cm* ;)
Supersnyggt, edde9310! Jätteinspirerande! I synnerhet träden ser riktigt illusoriska ut!
Och är det riktiga stenar du har använt?
tack!!:) mitt första landskap faktiskt! :) aa de är riktiga stenar! =)
#11: jag brukar samla stenar när jag är ute och promenerar/letar "cacher"; både på grund av mitt intresse för geologi/mineraler, och för att ha till pågående/vilande och kommande dioramabyggen.
gött!! de ska ja tänka på nästa gång ja är ute och går, om de inte kommer mer snö bara:-) aa de bästa materialen finns ju i naturen!:-)
Snyggt bygge,men hur har du gjort snön då?
sani
www.bosnafly.n.nu
Ser ju kanon ut detta diorama 
Snön har du verkligen lyckats bra med.
bosnafly: de är bikarbonat som blandas med lite vatten så de blir lite rinnigt, sen smetar man ut de på det man vill ha snö på, efter det låter man de torka så blir de jätte bra:-) henke29: tack!!:) aa de tycker ja med men måste hitta nått mindre att smeta ut det med, har ju använt en sked o de var inte så lyckat som ja ville ha de igentligen, blir lite klumpigt som på tex pansarvagnen o den döda kroppen!:P :D
Kanonsnyggt, alla tummar upp
Härligt!
Ser fram emot att se fortsättningen på ditt fina diorama! God Jul
taket ska va sönder sprängt, så drf ja gjort hela huset lite snett bara så ni vet ;)
#20: Fungerar korrugerad plåt för att få ett bra helhetsintryck på dioramat? Jag har några kvadratdecimeter sådant. Dock är det inte helt "skalenligt" genom att "undersidan" är plan. Materialet är en sorts emballagematerial jag fått gratis i stadsdelens matbutik.
Delningen är 1-2 millimeter. Kanske det passar?
Lycka till så mycket med bygget!
#22 hmm kan du lägga upp bild så ja man kan se?
men de låter lockande !
#23:
Det gick inte att ta någon bra bild med min enkla lilla digitalkamera men om du pm-ar din adress så skickar jag gärna en bit till dig så kan du ju prova om det är något du kan använda. Jag har två olika storlekar; 15x39 och 23x39 centimeter. Avståndet mellan "vågtopparna" är knappt tre millimeter. Kanske det blir för mycket för skalan du valt för dioramat?
Plattorna är två millimeter tjocka och av vit plast.
#24 menar du hem till mig? 
hurra! men ja kan isåfall stå för frakten, ja kan nog tänka mig den som var 23x39 centimeter
hur mycket vill du ha för den biten dÅ? 
#25: 40 kronor hade jag tänkt mig. Kolla ditt pm.

Gott nytt år själv, och var försiktig om du tänker ge dig på smällare och raketer.
#29: Det ser ju jättebra ut!
Snyggt men vart fick du tacg på trädet.
#31 rötter och en del av stammen från en trädplanta
satt uppochner
ser bra ut