Ral Partha Elddrake
Eftersom 2012 ska bli året då jag ska avsluta alla mina halvfärdiga byggen så har jag börjat med den äldsta. Ral Partha t char dragon. Jag fick den i present för 15 år sen och sedan dess har den stått färdigbyggd men omålad. Jag är nästan klar nu och det återstår bara smådetaljer kvar att måla som ögon, klor och horn. Ena vingen är fastsatt med blu-tac men ska limmas fast så fort allt är klart.
#0: Grotesk men imponerande, tycker jag! Normalt får jag "kalla kårar" längs ryggen när jag ser sådana där skapelser, men så icke denna gång. Kanske jag är "botad"?
(Ja, jag menar faktiskt seriöst!)
Är det Ral Partha som tillverkat modellen?

Läckert! Drakar tillhör favoriterna här i familjen.
#2: Inte bara J35, menar du? 

#3: Nej, inte 35:orna.
Då är 37:orna större favorit hos mig, även om 35:an är aningen vackrare.

Men man kan ju också uttrycka sig som en F 7:are gjorde på Gripencentrum där han satt omgiven av kvinnliga assistenter:
Här sitter jag och tittar ut på en rote Gripar, och omkring mig har jag tre drakar …

#3: Jag håller med. J 35 är i mitt tycke SAABs vackraste och ett av världens vackraste flygplan. 37:an gillar jag för att den ger ett så "härligt kraftfullt" intryck.
#5: Man får hoppas att han inte anspelade på eventuella kvinnliga anställda… 

Har sett många fula drakar men den här var fin, lycka till med fortsättningen
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Läckert bygge!

Snyggt! Den där har du fått till riktigt bra!

Och den passar ju helt klart in under 2012, inte bara för att du ska avsluta dina halvfärdiga byggen, utan just för att det också är Drakens år.
grymt! 
#13 vilket sammanträffande
.