Säljes: Vapendelar OV-1 1/48
Jag har ingen användning för en del av den "hängande vapenlast" som följde med min modell av Grumman O-1 Mohawk. Jag har två sådana ramar som på bilden, och jag har tänkt mig tjugo kronor för båda.
Lite frågor:
1) Vad är kapslarna som hänger ytterst under vingarna till? De har ett litet "rör" eller en liten "tapp" utstickande framtill, rundat koniska bakstycken och inga stjärtfenor. De syns nere till höger på gjutramen.
2) Flögs Mohawk med vapenbalkarna monterade, också när planet inte var lastat med raketkapslar/bomber/fälltankar/annat? Jag frågar detta eftersom jag ännu inte vet om jag behöver vapenbalkarna som hör till raketkapslarna och de där andra kapslarna jag inte är i behov av…

1) En gissning är automatkanonkapslar och att rören du ser är mynningen på vapnet.
Se faktarutan här: http://www.warbirddepot.com/aircraft_attack_ovrv1-awam.asp där det talas om ".50 cal. machine gun pods".
Mycket snyggt bygge och kul med en lite udda fågel!
2) om jag bildgogglar Grumman Mohawk så ser jag bilder både utan och med monterade men tomma vapenbalkar. Jag tror det är säkert att göra vilket som, men jag är långt ifrån expert!
Hej Markus!
1): Ja, det verkar ju vara någon sorts automatkanonkapslar. Tack för länken!
----------------------
Om någon är intresserad av att köpa vapendelarna så går det alltid att "förhandla" med mig angående de tillhörande vapenbalkarna, om han eller hon behöver de eller inte.