Instrumentdekaler 1:24 ?
Bygger ju på en gammal racer-Alfa Romeo från ca 1930 i skala 1:24. Det är en second-handsats, dock komplett sånär som på ett dekalark som hörde till. På dekalarket fanns bla instrumenteringen till instrumentbrädan. Är det möjligen någon som har något överblivet dekalark med instrument till en "veteranbil" i skala 1:24? Behöver ju inte nödvändigtvis vara just till en Alfa… Eller finns det "nya" instrumentdekaler till bilbyggsatser att få tag i? Vet ju att det finns en hel del till flyg. Tacksam för tips!
En idé skulle var att leta upp en 1:1 bil, fotografera instrumentbrädan fippla lite i Photoshop och printa dekaler.
Tanken slog mig faktiskt… Fast att hitta en Alfa Romeo 1750 från 1929 "in real life" här i trakterna är nog lättare sagt än gjort. Men kanske man kunde hitta någon bra bild på nätet. Var kan jag förresten få tag i "dekalpapper" till en bläckskrivare? Vore överhuvudtaget skoj att testa att göra egna dekaler.

Jag har för mig att Rebell Hobby har dekalpapper.
Ok. Tack för tips!
#2 Borde väl finnas på något bilmuseeum, frågan är bara vilekt. Har skokloster kvar sitt bilmuseeum, Svendino i Ugglarp, finns säkert fler, kanske kan finnas någon som kan ta en bild åt dig.
Mmm. Får väl göra litet research.