GB 26, 37: Dragon Sd.Kfz. 250/1

Tuff kärra Sponny! Ser fram emot bygget.
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Ser pilligt ut
Är det "workable tracks" eller såna som man limmar ihop?
/Jesper
Ser bra ut så långt!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Här är en länk till ett bygge på Planet Armour.
Det är en svensk som bygger den och han har väl valt samma modeller som du?
Ser snyggt ut så här långt, hoppas att jag hinner lägga ut lite om mina 250:or snart.
Bjarne
Jo, jag har hittat den och slickat i mig informationen där. Tyvärr har det inte hänt så mycket där sedan oktober -09. Så jag får nog klura lite själv.
Förstår ditt ¤#"((/&%, försöker få ihop en marder2, men dessa band får mig att tänka ¤#!!"#¤% fy för den lede att man gillar modellbygge, tyvärr brukar jag tröttna när jag kommer till banden!!! ditt bygge är för övrigt mycket snyggt

..mycket censur här,häftigt bygge.
Klart att det censureras, denna tråden är barntillåten… 
Ser snyggt ut så långt Sponny!
Det ser ut som ett kul bygge Sponny och fint blir det också… Jag gillar´t :) Lite fler bilder skulle inte sitta helt fel…
/ Jeppi B

Finfint Sponny!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Har du en gammal utgåva som bara har läderkåpan till lådan? Till mina modeller följde det med en växellåda på en separat gjutstam, fast i den sena utgåvan hade de glömt att ta med det i instruktionen! Hoppas att det löser sig för dig, ser fint ut så här långt i alla fall.
Bjarne
Nejdå, det är bara läderkåpan tyvärr men det gör det bara mer intressant. Det är alltid kul att få pyssla lite, bara man har vettigt referensmaterial.

Det där duger länge, man ser ju ändå knappt lådan när allt är ihopsatt.
Och man måste ju scratcha något på varje modell annars blir man nergraderad från modellbyggare till plastmontör.
Bjarne
Hej!
Jag gillar ditt bygge! det ser riktigt lovande ut. Ganska märkligt att klämma in en grk in i ett så litet fordon. Hur många granter kan de ha fått plats med?!.
Roger
Jag kan inte tänka mig att det var så värst många just i granatkastarvagnen. Enligt wikipedia byggdes sjuan i två versioner:
* Sd.Kfz. 250/7 leichter Schützenpanzerwagen (schwerer Granatwerfer)
With 80 mm Mortar.
* Sd.Kfz. 250/7 leichter Schützenpanzerwagen (Munitionsfahrzeug)'
Ammunition transporter, carried 66 rounds for 80 mm mortar.
Så om ammunitonsbäraren bara hade 66 granater kan man inte fått plats med allt för mycket i denna.
Ser bra ut Sponny!

Jaha, då var 2011 slut och gruppbygge #37 är slut.
Hur har det gått med bygget? Har det blivit färdigt de sista dagarna på förra året?