Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketter: köpsäljbyt
Läst 3690 ggr
bosnafly
1

Allt säljs inom modellbygge

Hej alla glada byggare

Har lite tråkiga nyheter och det är att jag får lägga ner byggandet helt och hållet pga min dotter har utvecklad astma,och hennes läkare har sagt att det är bäst för hennes skull att lägga ner allt,och det ska jag göra.

stor samling modeller finns till salu,en hel del verktyg,tamiyas kompressor med airbrush färger,Mig produkter wash ,påbrjade modeller stor mängd plastic card i ca A4 storlek,ca 0,5 mm,böcker,lampor,lackerings tillbehör,delar och tillbehör

Bilder kommer så småningom men det tar lite tid,så seriösa kan höra av sig,priser kommer  oxå,

Sani

Rynkar på näsan

www.bosnafly.n.nu

IKV91
0

Hej!

Naturligtvis så är det viktigaste att din dotter håller sig frisk men jag tycker att du skall avvakta och invänta en åsikt från minst en extra doktor.

Det kan finnas andra möjligheter och lösningar.

Roger

bosnafly
0

Hej

det är 3 läkaren vi har varit hos,en liten tjej som har haft det svårt sen hon föddes,för 3 år sen,då hon vägde bara 700g.Finns risk för ångor och annat o då hon kommer i första hand så får det bli så,många oavslutade projekt men men.

glömmde skriva att allt finns i borås,kommer att lägga bilder och mer exakt vad som finns snarast.

sani

www.bosnafly.n.nu

Joppo
0

Tråkigt att höra SaniRynkar på näsan Men självklart förstår jag att din dotter kommer i första hand. Du får väl skämma bort henne lite extra med pengarna du får in från modellförsäljningen.

/Jesper

bosnafly
0

hehehe du hon är redan bra bortskämmd…Pappas flicka är det…Vill helst att nån seriös köper då annonsen kommer upp,eftersom det finns en hel del kan jag lova…

www.bosnafly.n.nu

Joppo
0

Hehe… Det låter bra Flört Det ska bli intressant att kolla in dina grejer.

bosnafly
0

kommer att lägga upp några bilder med allt på,hinner inte ta kort på en o varje sak just nu,så får ni alla en överblick på det jag har o en stor annon kommer så småningom.

sani

www.bosnafly.n.nu

Dioramabyggare
0

Hej bosnafly!

Tråkiga nyheter för dig och för din familj… kanske du ändå har hunnit bygga klart några modeller?

/Dioramabyggare

Sven-Erik
0

Vad tråkigt Bosnafly!

Hoppas du kan finna någon ny hobby som inte är lika "farlig", men minst lika stimulerande.

Må så gott!

IKV91
0

Det var trist för er Sani!

Hoppas att det tjejen blir bättre. God jul på dig!

Roger

bosnafly
0

jadå,visst har jag hunnit bygga några av mina modeller..Och att hitta en ny hobby som är lika givande som denna blir nog svårt..;( men betyder det att hon blir bättre så är det värt detta.

www.bosnafly.n.nu

Dioramabyggare
0

#10: Har du några bilder av dina modeller att visa? Och kan du tänka dig att sälja dina modeller styckvis, eller kan man bara köpa de i ett "paket"? Jag är i första hand intresserad av militära "underhållsfordon" i skala 1/35 och helikoptrar/flygplan i skala 1/48.

bosnafly
0

När den riktiga annonsen kommer så blir det köpa en eller flera,en länk kommer men den är inte rikitig utan bara ett sätt att visa vad som kommer att finnas till salu,nu är det ju helt fel tillfälle att sälja då många klappar ska köpas men till alla ta en titt så vet ni vad som ska säljas.undrar ni nåt mer pm mig.

http://s668.photobucket.com/albums/vv48/bosnafly/blocket/

www.bosnafly.n.nu

petzon
0

Tråkigt att höra att du måste ge upp ditt byggande. Men finns det inga möjligheter att hitta fortsatt hobbybyggande som inte kräver lim och färger som avger ångor och som inte heller dammar?. Direkt kommer jag att tänka på pappersmodeller. Har provat lite själv för flera år sedan och det är minst lika utmanande som plast. Det finns en hel del att hämta hem gratis på nätet och en hel del myckeet intressant att köpa. Gjorde en snbbsök och hittade detta: http://www.forum24.se/ovp-about9270.html

http://www.spelmedposten.se/modeller/pappersmodeller.html?p=22

Dioramabyggare
0

#10: Bburago har färdigmålade bilmodeller som är att skruva ihop. Mycket hög finish på lacken, och på dekalerna också. Jag och hustrun har flera sådana modeller i vitrinhyllan. De är ganska pilliga att få ihop, bara… och de tillverkar enbart modeller av civila bilar, sportbilar och motorcyklar. Inga militärfordon.

http://bburago.com/

PonCar
0

Mycket tråkigt att höra. Men som du säger -viktigast att göra allt för att er dotter skall få en ok tillvaro. Precis som Petzon i #13 kom jag också osökt att tänka på modeller i papper. Finns bl.a en hel del intressanta fartyg, inte minst civila av olika slag. Har själv provat att bygga ett par och det är verkligen en utmaning -men när man ser övade papp-byggares alster på tex hobbymässan försår man att det går att få till det riktigt snyggt i papper också! Mycket byggnader finns också attvälja på. För övrigt befinner jag mig just nu på besök  med fru hos svärföräldrarna i Borås, men tyvärr måste jag nog hålla lite strama tyglar på inköpsfronten just nu -har så mycket obyggt hemma…

berfrund
0

Sani du får göra som jag gjort tennsoldater och vallejofärger

Detta förklarar alla dina försäljningar på Tradera trist mannen

Mvh Johan

bosnafly
0

Nu finns det lite mer bilder,än så länge bara bilder men priser o annat ska oxå skrivas in så fort som möjligt.

sani

www.bosnafly.n.nu

bosnafly
0

Nu finns även priser o bilder har mer som ska fotas i läggas in Tycker du priset är hög pm mig så löser det sig Även paket pris kan ordnas.. Sani

www.bosnafly.n.nu

ElLobo
0

PM skickat.

bosnafly
0

Hej igen

Nu är alla färger med,pga tidsbrist så hinne rjag inte svara på alla pm,jobbat tar livet av mig snart,mycket att göra pga julhandel,0600-19,00 varje dag…

Tänkte ta 10kr/st förfärger,flera oöppnade en del använda ,nån lite mindre kvar,så 10kr/st tycker jag är bra,men exköper du 10 st får du en fri,vad sägs om det??

sani

www.bosnafly.n.nu

Dioramabyggare
0

Har du några modellbyggeverktyg du kan tänka dig att sälja?

bosnafly
0

ja,det som finns på länken lite längre upp i #12, försöker att uppdatera länken så att det som är såld tas bort,men tyvärr hinner inte med det ,men ta en titt

www.bosnafly.n.nu

Joppo
0

Jag köper gärna alla Tamiya och Gunzerfärger om de fortfarande är kvar.

bosnafly
0

de ärkvar men stefan ska ta en titt först,hoppas du inte blir ledsen nu,den människan var riktig snabb med att kontakta mig.annasr står du på tur

sani

www.bosnafly.n.nu

Dioramabyggare
0

#24: Nej då, det är helt lugnt, jag blir inte ledsen på något sätt. Vill du skriva vilka verktyg du har kvar när Stefan har "härjat" Skäms i din samling?

bosnafly
0

stefa har bara färgerna kvar att gå igenom,så det är fritt fram på resten

:)

www.bosnafly.n.nu

bosnafly
0

Nya bilderhar lagts till,ev.så är tamiya/gunze färger sålda men humbrol finns kvar,sammt wash o en hel del modeller

sani

www.bosnafly.n.nu

Dioramabyggare
0

Hej bosnafly!

Har du kvar den gula limtuben och tuben med Tamiya putty white? Jag vill gärna köpa de i så fall.

Dioramabyggare

JaguarMkVII
0

Hej Sani,

Det var tråkigt att höra om din dotters astma. Vi har levt med astmarelaterade problem hos barnen i 10+ år vid det här laget. Nu är inte det här fullt utvecklad astma utan vi rör oss nånstans i gränslandet mellan krupp och astma vilket gör att i synnerhet sonen får kraftig andnöd nattetid emellanåt. Det vi har fått berättat för oss av vår läkare är att astmarelaterade problem som visar sej tidigt hos barn mycket väl kan försvinna med tiden och behöver inte vara permanenta. Dottern som är 13 har inte haft några problem på senaste två åren medan sonen som är nio numer har vad jag skulle vilja kalla förkylningsastma. Minsta tecken på förkylning så tankar vi honom full med cortisonmedicin.

Dit jag vill komma är att det här kanske inte är ett permanent problem utan något som om det inte försvinner förhoppningsvis dämpas med tiden. Sen får du inte glömma bort dej själv i sammanhanget, ligg lågt ett tag och fundera på vad du skulle kunna ändra i ditt byggupplägg för att du skall kunna fortsätta. När du sen kommit på något som fungerar så smyg i gång igen för det märks på din entusiasm hur mycket du gillar det här…

bosnafly
0

Nya bilder på länken igen,gillar du nåt men tycker priset är fel,kom med förslag då…eller paketpris…….

sani

www.bosnafly.n.nu

fjantomen
0

Har du kvar kompressorn?

Anders

Surrounded? Great then we can attack in any direction!

fjantomen
0

Behöver även förtunning och lack, och primer osv

Surrounded? Great then we can attack in any direction!

bosnafly
0

Kompressorn är såld..Det bilder som finns kvar på länken är vad som är kvar,försöker uppdatera men kan även gäga fel ibland,primer, o färgerna är sålda men inte färg burkrana från Tamiya.

sani

www.bosnafly.n.nu

bosnafly
0

Länken uppdaterad nu,lite nytt finns med

paketpris kan ordnas,eller ge pris förslag

sani

ps

kan inte klistra in länken igen??

www.bosnafly.n.nu

ElLobo
0
bosnafly
0

Tackar

;)

www.bosnafly.n.nu

bosnafly
0

Lite nya saker har hittas till,en del dekaler o nån byggsats mm.

länken hittar ni två inkägg högre upp bara..

kompis pris kan ordnas Flört

sani

www.bosnafly.n.nu

mike gbg
0

Hemskt tråkigt att höra .

Hoppas din tös blir bättre !