Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettutanför-ämnet
Läst 1710 ggr
Charlie82
0

God jul!

Vill bara önska er alla en riktigt god jul så här på julaftonsmorgonen. Hopps tomten är snäll och kommer med många hårda, fyrkantiga paket innehållande plast, trä eller vad ni nu än föredrar Skrattande

StefanW
0

Önskar det samma. Sitter ner en stund med en kopp kaffe och hoppas att resten av arbetsdagen blir lugn och fridfull.

Stefan - Modellbyggare

Dioramabyggare
0

God jul till alla medlemmar önskar Dioramabyggare.

Idag får pensel, spackel och limtub ligga orörda i modellbyggelådan…

ElLobo
0

Ha en riktigt bra helg, allihop!

strigon
0

Strigon önskar er alla en riktigt God Jul!

bosnafly
0

God Jul till alla er,hoppas plast tomten kommer med massa plast o kemikalier

sani

www.bosnafly.n.nu

Roca
0

Tack detsamma, God Jul Charlie och till er allihop!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Chiquita Dude
0

God Jul allihop!Glad

JaguarMkVII
0

God Jul allesammans! Jag har sagt det förut och säjer det igen, det här är en oas på nätet där stämningen alltid är på topp. Det kvittar vad man än har för funderingar så finns det alltid någon som har nåt bra att komma med. Hårda ord och personangrepp lyser med sin frånvaro här utan alla ägnar sej i stället åt det fundamentala i tillvaron, att bygga modeller och att prata om modeller. Låt oss fortsätta med detta under nästa år och året därpå och…

starhawk
0

Har just avnjutit lite julmat och kan därför i gott mod önska er alla från oss alla en riktig God Jul!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Tunnan]
0

Är lite sent ute kanske men jag önskar er alla en riktikt god fortsättning.

Belgarion69
0

God Jul så här i efterskott. Kan meddela att min fru nu accepterar min hobby helt och hållet. Den bättre hälften köpte en Airbrush till mig i julklapp…Snacka om överraskad….

En fundering kring detta bara, den hon köpte har "färgburken" på undersidan istället för en "kopp" på ovansidan. Så istället för att rinna ner, så måste färgen sugas upp i färgsprutan….Positivt eller negativt? Bör jag byta till en med kopp istället?

Belgarion - amatör på tillväxt

starhawk
0

Min magra erfarenhet på området är att det är inget problem för sprutan att suga upp färgen iofs har jag aldrig sprutat med en spruta med övre kopp men min observation är att den övre koppen verkar rätt liten vilket leder till att man får fylla på i ett om man målar större ytor samt får se till att inte vifta med sprutan, båda problem som man slipper med stor burk på undersidan

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

StefanW
0

#11 Fabrikat och modell?

Det är en djungel av fabrikat och modeller, att peka ut någon som enskilt den bästa är en omöjlighet. Det finns ett antal olika fabrikat som skiljer sig i utförnade och teknik, men samtidigt kan de se väldigt lika ut! Mitt råd är att lyssna på flera personer för att blida din egen uppfattning om vad som skulle passa just dig! Tänk över också hur mycket får allt kosta med airbrush och kompressor. När du sedan har en airbrush hemma, så är det övning och åter övning som ger färdighet, vägen kan kännas lång, men tro mig att det är värt det, när du ser vad du har åstadkommit och hur du blir bättre och bättre för varje gång.

Stefan - Modellbyggare