Academy CV9040B
Hej!
Då startar jag mitt första moderna och svenska bygge.
Byggsatsen är från Academy och känns ganska ok. Det saknas bogserwire, gjustammarna saknar sin bokstavsmärkning vilket är något störande. Det finns sjukmärke på motorluckan som är riktigt fula vilket sannolikt är det sämsta med byggsatsen.
Roger
En liten uppdatering.
Provade "heavy chipping" från AK.
Efter att jag sprutat på ett lager av heavy chipping på fälgen så lät jag det torka ca 20min och därefter den gröna färgen.
Efter ytterligare 60 min så blötte jag fälgkanten och skrapade av färgen.
Färgen släppte fint utan att den underliggande färgen påverkades.
Men som ni ser så har jag troligen varit lite för snabb med att lägga på den gröna färgen då den har spruckit kring navet och runt bultarna. Men möjligtvis så finns det någon annan förklaring. Jag har målat med Tamiyas acrylfärger.
Jag gillar produkten men det krävs lite troligen lite övning. Troligen hade det varit bättre att lägga på vätskan med en pensel på de delar där färgen skall slitas ned.
Roger
Ser helt ok ut Roger, och med lite övning kan det nog bli super duper! 
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Ser redigt bra ut :) ska bli kul att följa ditt bygge!
Ser bra ut Roger! Lär ju bli en del att maskera.
Snyggt målat Roger!
Fasiken va snyggt! Uberbra målat!
Ja, det där typiska svenska "splitterkammot" kan inte vara lätt att få till, men du har ju lyckats fantastiskt bra!
Måste säga att den där kärran får min mun att dregla över tangenterna! hur snyggt som helst har du fåt till det. Jag som oxå har en liten förkärlek till just det svenska splinterkammot :)
Vilka färger har du använt från tamiya om man får fråga? håller på med min Strv 103 nu som snart ska få färger.
Supersnyggt, Roger!
Taxk alla!
#16 Kolla denna tråden!
Det finns en ytterligare byggtråd av CV90 som är intressant att läsa.
http://modellbygge.ifokus.se/discussions/4dbf107388f4725be60028f0-academys-cv9040b#participating-2
Roger
#21: Extra imponerande med hänglåsen, tycker jag! Var de med i byggsatsen, eller har du tillverkat de själv? Har du nycklarna till hänglåsen? 
Tjusigt bygge Roger!
Tråkigt att pipan inte riktigt sitter som den ska.
Jäsiken vilket fint bygge! Precis lagom vädring snyggt gjord. Bra jobbat! Ska bli spännande att se ditt nästa projekt.

Den vart riktigt bra, gillar både cmot och vädring uppe på vagnen!
Tack alla!
#24 Academy hade vänligheten att bifoga tio hänglås i fotoets.
Man kanske skulle bygga en 104:a vad det lider. Splintercamo i fyta färger!!
Roger
Mycket snyggt bygge 
Stod och höll i en sånn kartong i modellafären igår.
Men lade tillbaka den.
Ser bra ut, Roger. Tycker att du fått till kulörerna på ett bra sätt.
/Stefan
#28: Exakt! Egentligen har jag av ideologiska skäl (de ser väl "krigiska" ut, anser jag) "en gång för alla" valt bort renodlade markstridsfordon när det gäller mitt modellbyggande . Men en sådan här kan jag trots det tänka mig att bygga någon gång…

Mycket mycket snyggt resultat, kammon har du lyckats väl med!
28# Hobbyfan har ju en 104a Samt IKV91 i 1/35 oxå det vore la något "att bygga dig sj" ;)