Detta vore allt något.
Flämt… enorm ju… och ja, den vore definitivt en "pärla" i samlingen… men… en plastbyggsats med "multimedia parts"…??? Undrar vilken sorts delar de är
? Rör de på sig? 
#1 Wow, det var coolt. Vilken tur att du hade kameran med dig.
#2 Faktiskt ingen aning vad som menas med det 

#2 och #3.2: I det här sammanhanget betyder multimedia att satsen består av resindelar och så förstärkta landningsställ av ABS-plast.
Multimedia = detaljer av flera olika material.

#4: Nja det där stämmer inte riktigt
"Multimedia är en sammansattning av "multi" och "media". Ordet har fått betydelsen "flera medier". De medier som brukar användas är text, bild, video och ljud. Dessa medier i samverkan ger ett vidare uttryckningssätt än vad det enskilda mediet hade gjort. Multimedia används för att förmedla ett budskap av något slag."
I dom Multimedia-byggsatser jag har innebär det att det ingår ljud och/eller ljuseffekter. Om det är olika material brukar det benämnas kompositmaterial
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#5: Det där verkar vara lite olika mellan olika tillverkare. En del har som sagt valt att kalla satserna multimedia p g a att det innehåller delar av olika material (såsom styren, resin, ets, vinyl etc), andra tillverkare har valt att gå ett steg längre och förutom plast även ha med t ex ljus eller ljud.
Och i det här fallet håller båda slagen av tillverkare till sanningen. Vad som är mest rätt kan man tvista nästan lika länge om som om vilken färg som är bäst.
#5: Aha… hmm… som den "Aspergare"/"autist" jag är misstolkade jag uttrycket "Multimedia parts" till att handla om själva modellen i stort. En person med de syndromen tolkar väldigt väldigt lätt ord exakt bokstavligt. Och sådant ställer relativt ofta till vardagen för mig…

Problemt är väl snarast ordet media som kan tolkas som olika överförare av information men används även som namn på olika material det kan bli lite förvirrande när man inte vet vad dom menar för media. Dock har jag inte tidigare stött på uttrycket multimedia när det gäller modeller av olika material, bara när det gäller modeller med ljus och/eller ljudeffekter
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#8: Själv har jag mestadels gjort tvärtom. 
Det är bara att titta på B 5:an som länkades till i Dragon Wagon-tråden.
"A multimedia limited-run injection kit …" står det i beskrivningen, och på byggsatsens låda står "Hi-tech kit contains injected plastic parts, vacuformed canopy, decals, detailed resin parts and coloured photo-etched parts."