Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 9864 ggr
aventyrarn
0

Hobbybutik i Örebro-Karlstad

Hej på er!!

Är det någon som vet om det finns någon hobbybutik i närheten av Örebro eller Karlstad?

Modellex finns i Örebro vet jag, har varit inne där ett par gånger.

/Gustav

ElLobo
0

Vad gäller Örebro så finns ingen mer renodlad hobbybutik, förutom Modellex. Det finns några Brio, Lekia eller vad de nu heter som säljer lite modellbyggeprylar men annars är det lite dåligt på den fronten.

ElLobo
0

Brio finns både i Karlskoga och Örebro, ifall du åker bil och kör E18.

ElLobo
1

#0: Var bor du? Och fyll gärna på din profil med lite info så är det lättare för oss andra att veta vad du är för en figur. Glad

aventyrarn
0

Det ska jag göra! Jag registreade mig igår så jag har har inte hunnit än.Glad  Jag bor i Karlskoga.

ElLobo
0

#4: Låter bra! Och varmt välkommen!

Joppo
0

#4 Välkommen hit Äventyrarn… Kul med en till Karlskoging härCool

Det finns faktiskt en hobbyaffär i Karlskoga… JK:s hobby

De har kanske inte så mycket plastrelaterat, men en hel del verktyg och liknande… Har för mig att man fraktfritt kan beställa prylar från Model Craft i Malmö genom honom… Och de har ett mycket stort plastsortiment…

För övrigt kan jag varmt rekomendera Modellex… En trevlig butik med bra sortiment och en mycket trevlig och kul ägare…

aventyrarn
0

Låter som du är karlskoging du med Joppo!?Skrattande

JK:s Hobby har jag aldrig hört talas om, var ligger den?

Jag håller med dig om att Modellex är en trevlig butik med många roliga saker! Som sagt en rolig och kul ägare också!

aventyrarn
0

Jag måste vara blind!

JK:s hobby ligger granne med en nära bekant till mig, såg jag nu när jag kollade kartan.

Världen är liten ibland.

Joppo
0

Jopp… Jag alternerar mellan att bo i Karlskoga och MalmöGlad

Hoppas du hittar vad du söker efter hos JK… De har som sagt inte så mycket plastrelaterat… De är mer inriktade på flyg(RC och lina). Dock har de mycket trä och annat byggmaterial om man gillar att scratchbygga hus och sånt… Jag brukar köpa balsa där tex…

Mvh Jesper

JaguarMkVII
0

Härligt! Det finns likasinnade i min närhet. Jag bor på västsidan av Kristinehamn så det skulle vara kul att träffas nån gång. För övrigt är Karlstad rena mörkret när det gäller hobbybutiker…

Joppo
0

Sure… Det vore skojGlad
Finns det inga hobbybutiker alls i Karlstad? Har undrat lite över detta…

aventyrarn
0

Kul med ytterligare en Värmläning!

#10 Kan hålla med om att det är ett mörker med hobbybutiker i karlstad, det närmsta jag har kommit är Panduro hobby i Mitticity.

Där kan det visserligen finns lite andvändbara verktyg

Vet att sambon är där och köper mycket scrapbookinggrejjer, får fälja med henne dit nångång!Glad

staddevarius
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

harambee hobby i fjolträs,,,stockholm har postorder-försäljning

scale 1/24 byggmodell-bilar, stort utbud!