Jiihaaaa!!! Först ut! 
Fick två paket med posten idag och innehållet var efterlängtat. Tamiyas "nya" Zero i 1/48 och Eduards Luftwaffepersonal 1944 i 1/48.
Har någonstans en vision om att göra ett dio av de två JV44 190:orna som jag håller på med. Kanske en scen från Ainringflygfältet i slutet av april 1945.
Jag var på Aviation Megstore utanför Schiphol och kom hem med en Eduard Fokker VII + första flygplanet på typ 30 år!. Det skall bli ett diorama från 1919 när en viss Göring flög en sån hör maskin till Malmen och sålde den till svenska flygvapnet! Två paket Eduard figurer i 1-48 från WW1 slank också ner…Aviation Megastore är väldigt stort…
Erik

#3: Har handlat en hel del från dom vore kul och se hur det ser ut där!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#4 En dröm, så skulle ens egna lager se ut! Liten rundtur
Stefan - Modellbyggare

#5: Härligt plejs!

#3: Jag visste inte att den fanns där! Har suttit massvis med gånger på Schiphol och väntat och så har denna pärla funnits runt knuten…
Den ligger i utkanten på ett industri/kontorsområde några kilometer från Schiphol, man tror man kommit fel när man kommit fram eftersom det är den enda affären i området…De har ofta bra extrapriser också med ett stort fyndbord! Det var en del piloter som handlade där också! Det enda som är lite jobbigt med jättesortimentet är att det är upplagt efter modelltillverkare , så letar man efter en viss skala, period eller land får man vackert gå igenom hela sortimentet och alla gångarna! Men det är bara trevligt egentligen!
#9 Trevlig modell på ett vackert plan du skaffat Tunnan!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Det var ju en hel del godis du skaffat Bjarne! Ser trevligt ut!
Här kommer min senaste inköp. Först en sherman av en fellow byggare på ipms mötet.
Någon som vet om man kan bygga detta kitt som en WW2 tank. Nu kräver jag inte att det skall vara 100% korekt mm.
Min byggar blogg Glue-sniffers-unite
Sen kommer lite inköp från C4 eller av en byggar som slutat och sålde av allt sitt för en billig peng.

#16: Blir nog knepigt! speciellt tornet är rejält konverterat, men varför inte bygga den som den är? då kan du delta i Gruppbygge #45 Konflikten Israel-Arabstaterna som ju redan är igång och pågår fram till slutet av juli
#16 Som Starhawk skriver, så blir det till att bygga om en hel del för att det ska bli en WWII-vagn. Vill du bygga en WWII-Sherman, så är det sannolikt både billigare & bättre att hitta en annan byggsats. Finns väldigt många andra Shermans från just WWII att välja på.
/S
#15-16 Tack för snabba svar. Jag fick den billigt och sen har jag ju mängder med figurer som jag tänkte kunde passa in till en WW2 sherman med ett diorama.
Men tror nog att jag anmäler den till GB #45 alltid roligt att delta i forumets aktiviteter.
mvH Anders
Trevlig motorcykel!
Vilken skala är det på dem?
Erik
Det är 90mm figurer så skalan är väl ungefär 1/20. Dom är rätt tunga i den storleken! 
Spännande Håkan! Ska bli kul att se.

Jaha ja, då har det kommit en laddning nytt i postlådan då; först ut ett set från AB Figures i skala 1/76/20 mm, tyska DAK-artillerister för 88:an, passar fint till Airfix pjäs. Beställt från Milicast i Skottland. Syns rätt dåligt i påsen, men jag ska plocka ut dem och visa senare! Mycket fina figurer och det följer med lite ammunition och lådor också.
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

#29 Nu blev jag duktigt avis på dig. Vilket underbart kit! Du måste öppna upp allt för jag ville se innehållet
Vad finns i detaljeringssetet? Hur detaljerar man en 1/144?
Två D-9. Du kan bygga Sachsenberg, Faber eller Wubke då. Det här passar ju kanon med dina 262:or. Ett dio av Gallands flygande cirkus skulle ju vara hur kul som helst.
Trevliga inköp Peter! Detaljeringssats till 1/144 verkar spännande!

#30: Jajamen, ska bli kul det här! Jadå, jag ska öppna upp lådorna och ta fler bilder, men nu ska jag jobba ett dygn så det får bli på torsdag eller fredag…Jo det blir helt säkert ett eller flera dion av detta, lär väl dröja ett tag innan man blir klar.
#31: Tack Håkan, ja det ska bli intressant 
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Trevliga inköp Peo! En spit i 1/32 är ju inte fel!
Fin kärra!
Wow! Attans nice inköp Edde!
Elementärt min käre Watson 
I år kom Julen i november 
Köppet dessa nu under helgen, så nu har jag modeller att bygga för ett bra tag framöver 
Hallå edde9310!
Läcker modell! Den bara måste du lägga upp bilder på när du börjat bygga den
!
Har du planerat att också bygga någon stridsvagn till stridsvagnsdragaren?
#42 Det var ett rejält gäng modeller! Ser trevligt ut!
#43 Kul pryl! 
#45 Just precis. Jag ska nog försöka lura på en viss person en sådan finfin svamp. 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Haha, ja försöka duger! 

#45 Jag har nog modeller för 6 månader fram nu 

#50 Låter som ett jättespännade bygge! 
Ser intressant ut! Skulle vara spännande att se det bygget!