Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 2329 ggr
Modellfreak
0

Japanskt flyg 1:48

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ett fint plan i 1:48. Det är en Hayate TROR JAG! Har glömt… Skäms

Hade tänkt att kunna slå ihop denna ganska fort, men vi får väl se. Tyckte det var ganska billigt med 130:- för denna.

Boxen, eller, en del av den:

Modellfreak
0

Så långt är jag nu..

Charlie82
0

Snygg! En Ki-84 Hayate borde det vara Glad

[Hayabusa]
0

Jajamen, en Nakajima Ki-84 Hayate även kallad "Frank" av de allierade. Sannolikt det japanska WWII flygplan som hade bäst prestanda. Det lär ha varit så, att USA efter kriget testade ett erövrat ex med goda resultat. Riktigt snygg är den..Glad

Modellfreak
0

Målad cocpit.. Bry er inte för mycket om detaljerna Tungan ute

Azgaron
0

Trevlig kärra du gett dig på! Ska bli kul att följa!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Modellfreak
0

Ja du! Håkan, mycket trevlig måste jag säga.

Modellfreak
0

Hade tänkt att göra kamot såhär:

Men sen hade jag ingen bra färg till båda lagren som var i rätt nyans tyckte jag med det blir nog ganska snyggt ändå hoppas jag.

Modellfreak
0

Någon som kan ge förslag på undersidans färg? Har kollat runt lite och de som var gröna hade vit undersida på de två bilderna jag såg, och eftersom det bara var två bilder vet jag inte om det är värt att gå på de, även om jag inte har svårt att tro att det kan vara så. Vad säger ni? Glad

Tack på förhand !

starhawk
0

Någon ljus grå variant känns rätt, vit passar inte riktigt tycker jag

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Modellfreak
0

Ja, #9. Har ju ett par ljusgråa att välja bland. Ska se vad ritningen tycker, även om jag inte alltid lyssnar på den Tungan ute Då kanske jag tar den ljugråa.

TobbeA
0

Intressant kärra, japanerna hade många plan man har dålig koll på.

Modellfreak
0

#11 Jaa håller med helt!

Nu har jag nytt bredband och bilder kommer om ett par minuter om propellern hinner torka!  Glad

Modellfreak
0

Ja, nu blir det nog sista bilden innan färdig.

Wash + Hjul + antenner mm "utstickande saker" sen så är den klar, det var första gången på länge jag blev klar med något!

Modellfreak
0

Glömde bilden också ja Tungan ute

Azgaron
0

Ser snyggt ut!

Charlie82
0

Mycket snyggt! En riktig samurajkrigare!

Modellfreak
0

Glad att läsa ! Glad

Sista bilderna kommer om ett lite tag om allt går som det ska!

[Henke29]
0

Den där ser ju rikitgt bra ut Skrattande

felle-j
0

Super snyggt!! Skrattande

Modellfreak
0

Klar!! Glad Hade tänkt att använda dekalerna med vit bakgrund men det sprack bokstavligen. Jag är nöjd med hur dekalerna "sjönk" in och visade nitar och skarvar genom sig, eller hur man ska säga.

Men innan jag visar bilderna måste jag undra vad detta är, kanske en liten limtub? Följde med modellen och det är ju ingen text på heller:

Modellfreak
0

Sen kan man diskutera mina färdigheter i fotografering Obestämd

Modellfreak
0

Typ sådär någonting

Modellfreak
0

Undersidan ska med också!

Modellfreak
0

En sista där då !

erihan
0

Ser snyggt ut!

Dioramabyggare
0

#20: Ja, det är (säkert) en limtub. Sådana minns jag från vissa byggsatser jag köpte när jag var liten. Men jag tyckte inte det var någon vidare kvalité på det där limmet. Alltför lättflytande, minns jag. Men vilket märkes byggsatser de där små tuberna följde md minns jag inte.

Azgaron
0

Ser snyggt ut! Fin liten japan du byggt!

starhawk
0

#20 o 26: Det där är med stor säkerhet en limtub, fast av den lite finare sorten, vanligtvid var det bara en plastbubbla, det är så länge sedan jag använde sådana att jag inte minns om dom var nåt bra. Det var också väldigt länge sedan jag såg någon sådan. I det fall man råkar på en modell där det följer med extrasaker numera brukar det röra sig om färg. Jag brukar använda dom som referenser, för tänk om den lilla pyttsen tar slut mitt under målandet Skrikandes om det följer med lim numera så rör det sig oftast om en miniversion av humbrols tublim.

Snygg dekalering, behövdes det mycket Microsol eller var det en "snäll" dekal?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Modellfreak
0

Tackar Skrattande

#26 och #28 ja då ska jag väl ta och testa den någon gång snart så får vi se hur bra det är, det vore nog svårt att få tag på större om den är bra, om ingen vet vilken tillverkare som gör dem.

Modellfreak
0

#28 Nä.. Ja använder inte något till mina dekaler, jag brukar be dem sitta bra varesig de vill eller inte Foten i munnen