Jag är lat!!
Ja jag är lat och orkar inte surfa efter hur man limmar träfaner mot plast! Ja det är så att min Willys Gasser (finns en länk om det aldrig blivande färdiga projektet) ska ha ett trä flak och jag har gett upp träådring, med målning så nu undrar jag hur och vilket lim borde det var tro?????
Kan säga att instrument brädan får kanske lite träinlägg också men hur trä ådra man ratten då tro?? Ja jag vill helst få lite mahogny stuk där också. Vilket jag inte nämnde förut vad gällande träslag!!????

Superlim eller epoxi gör nog jobbet bäst skulle jag tro.
Niclas
Ja det tror jag också Proosen, men sen hur klar lacka man träett? kanske med Parketlack eller någon slags klarlack???

Pakettlack blir väl hårt och tåligt som attan! Jag skulle då lacka brädan innan jag limmade den på plats, bara så att jag kunde mellanslipa och få till en riktigt blank och slät yta.
Ser ut att bli en fin bräda hur som helst, vad för instrument ska du sätta dit? Jag har lite estade grejer med fotoreducerade instrumenttavlor om du är intresserad.
Niclas
Ja fast hursom "träbiten" kommer att läggas in liksom bakifrån om du nu förstå mig Proosen!!
Även båtlack och slipning skulle bli bra sem limma med epoxy
#7 tackar för tipst mike gbg! är du möjligen från Göteborg tro???

Jo, jag såg att den går in bakvägen, det var därför jag tyckte att lackning och slipning skulle göras innan den sitter på plats.
Niclas
Och om jag nu kunde lära mig läsa så skulle det heller inte bli några missförstånd!! Mitt fel Proosen, jag är och förbli en klantskalle likasom!!!!! Och fotoets jo det finns allaredan och kommer att monteras!!!!!

He he…läser också lite väl fort ibland och svarar uppåt väggarna.
Ser fram emot den färdiga brädan och flaket på gassern, blir nog riktigt snyggt med trälister istället för ådrad plast.
Niclas
Det stämmer eller Mölndal rättare sagt och du närheten du med ?
#12 nä jag är Karlskronabor men har alltid haft mitt hjärta i Göteborg, ja hos änglarna (IFK GÖTEBORG)! men det är kanske ointressant just nu, då det gäller modellbygge. Ja hursom så tänker jag först testa med HUMBROLS egna klarlack, snål som jag är så, ja man ska väl testa först kanske ändå!! men tack för alla tips!! Men hursom nöjer mig att börja testa med Humbrols egna klarlack, och ja jag vet det gulnar efter hand men vad tusan????
#11 Ja vem vet Proosen, det kanske blir en färdig modell ngn i framtiden, men som sagt? så är det inte sagt likasom!!
får alltid nya ideer liksom!!

Är nog ingen nackdel med gulnande lack på träbiten, blir en annan nyans på virket med tiden men det lär inte skämma det hela ett dugg.
Klart det tar tid och många andra idéer innan något blir färdigt! Gissa varför jag har en zillion projekt som ligger och dammar? 
Niclas
Ska bli kul att få följa detta projeckt Zoncar