Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 3207 ggr
Hogge38
0

Revell T-80

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter T72an blev jag lite sugen på att bygga upp en liten samling moderna pansarvagnar i 1/72. Nästa vagn ut är Revell's T-80B. Inte så mycket att orda om själva bygget förutom banden som va lite svåra att få till snyggt. Jag maskerade med häftmassa och maskol.

Hogge38
0

Till hjulen använder jag en cirkelmall.

Hogge38
0

Lite "touch up" här och där.

Hogge38
0

Jag använde "Green Ochre" och "Russian Green" till kamouflaget, russian green va lite för mörk så jag blandade i några droppar ljusgul. Slutligen la jag på ett lager klarlack. Imorgon är det vädringsdags Glad

bosnafly
0

snyggt,gillar din cirkelmall,vart har du köpt den?

sani

www.bosnafly.n.nu

IKV91
0

Snygga Ryssar du bygger!

Visst är cirkelmallen bra!

Roger

Hogge38
0

Washen klar

Hogge38
0

Hogge38
0

Det här blev ett riktigt snabbyggeGlad Jag är inte helt nöjd med kontrasten efter vädringen så jag ska lägga på mer wash kring luckor och detaljer jag måste även borra ett hål i eldröret.

Hogge38
0

Hogge38
0

Hogge38
0
Hogge38
0

strigon
0

Redigt frän vagn det där :) fins denna utgåva kvar av Revell,eller är det en som legat i bygghögen länge. Har nämligen aldrig sett denna sats "tillgänglig".

[Henke29]
0

Du har fått till den riktigt bra Hogge Skrattande

Hogge38
0

Jo den finns fortfarande, såg den på Wentzels i dag Glad Nu ska jag beställa en T-90, T-62 och T-54/55 från ACETungan ute

bosnafly
0

Ace,inget vidare tyckte jag….massa plast som inte ens är detaljerad riktigt..Heller en T-55 från Trumpeter eller någon annan,Italeti har en T-62 som är bra.

Sani

Ps

var köpte du mallen för hjulen??

www.bosnafly.n.nu

Hogge38
0

Jo jag läste på lite om Ace och det blir nog bara deras T-90 plus banden från revells t-80. Ang. mallen, Jag ska kolla när jag kommer hem.