Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 554 ggr
StefanW
0

Pansarmuseet ,Axvall

Extra öppet!

I samband med Vallehelgen den 19 och 20 maj, då ett antal lokala museer, konstnärer, hantverkare mm i trakten av Axvall - Varnhem har gemensam visning är Pansarmuseet och övriga visningar öppna till 1700. De öppnar som vanligt 1000 men övriga först 1200.

Pansarmuseet finns vid sydöstra delen av Axevalla Hed mellan Skara och Skövde längs Rv 49.

Pansarmuseets hemsida

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

Hm undrar om sven-erik har varit där? tror han skulle trivas där vi kunnde kanske åka dit ett par stycken i sommar?

//pebben (kuppmakare?)

ElLobo
0

För er som bor där nere och har rimligt avstånd till Axvall så gäller det att passa på. Jag vet inte om det har pratats om något datum ännu, men Pansarmuseet ska ju flytta till Strängnäs enligt beslut förra hösten. Det är en upplevelse att gå omkring bland vagnarna i garagen, dessutom FÅR man vara nyfiken och känna och titta på vagnarna.

StefanW
0

#1 Tycker jag låter som en bra idé!

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

#1. Jorå! nog har jag varit där alltid! Men det var länge sedan och det vore kul att åka dit igen! Ska vi ta en tur?Skrattande

StefanW
0

#4 Vi får försöka hitta en dag då vi kan, för det vore kul att träffas!

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#4 och #5: Intressant! Beroende på datum, så kanske man skulle haka på. Det kan ju alltid gå att lifta med Sven-Erik när han passerar Örebro …

StefanW
0

#varför inte!

Stefan - Modellbyggare