Byggtorka!
Hej allihopa!
Som nån kanske märkt har jag inte varit här på ett tag och kommenterat eller visat upp byggen.
Nog för att jag haft korta perioder tidigare där bygglusten inte varit så stark, men just nu verkar det vara i det närmaste katstrofalt.
Vet inte om jag kan sätta fingret på nåt speciellt, utan det verkar vara många små faktorer som påverkar.
Jobb, platsbrist (att ställa färdiga modeller i), och lusten att göra nåt nytt som att spela/knåpa musik pockar allt mer.
Jag tänkte inte ge upp byggandet helt, och inte heller det här fina forumet, men kanske blir inte besöken lika täta, såvida jag inte får upp ångan igen.
Jag tänkte försöka ägna mig lite åt figurmålning, med förhoppningen att det ska få lusten att återkomma.
Ska försöka titta in och kommentera lite då och då. Hoppas att det är ok?!
Ha det bra allihopa och bygg väl och ha skoj!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Så kan det va ibland Håkan. Du ska se att lågan tänds igen bara du pysslar med något annat ett tag. Har man en gång börjat med denna hobby så är det svårt att sluta även om man har haft långa uppehåll.
Ge det lite tid, titta in mellan varven och visa gärna upp dina figgar.
Ha det bra och lycka till med spelandet 

Det är alltid kul att du tittar in, och du är lika välkommen varje gång.
Byggtorka kan hålla i sig läääänge, så har det varit för mig emellanåt. Men rätt vad det är kommer bygglusten tillbaka och då är det bara att ta tag i den igen.
Lycka till med figurmålandet!
Har faktiskt funderat på vart du tagit vägen, minns att du var rätt aktiv här när jag var ny. Bästa inspirationen får man, tycker jag, av andra som bygger, speciellt när man får se hur det går till. Kan också vara bra att besöka nån butik som säljer modeller och botanisera bland alla byggsatser, helt annat än att titta på internet och sen är chansen stor att man hittar nåt man kan tänka sig att bygga som man inte tänkt på tidigare.
Tack för kommentarerna! 
Jo, jag hade tänkt visa upp figurerna när jag kommer så långt att jag har nåt att visa upp.
Att besöka nån butik hade varit kul, men en ganska lång tripp, och dessvärre tillåter inte ekonomin några inköp för tillfället.
Min förhoppning är dock att den biten ska bli bättre när och om jag får en riktig anställning där jag jobbar nu.

Figurerna är nog en bra idé. Jag har själv funderat lite i de banorna.
Ett tips är att försöka bygga något som du normalt inte gör. Om jag inte minns fel, så bygger du väl i alla skalor, och nästan alla kategorier, men det finns säkert något som du inte känner något speciellt inför. Jag har funderat på att bygga någon airliner i 1/144, just p.g.a. att jag normalt inte sysslar med varken civilt eller 1/144.
Eller så kör du precis på andra hållet, och funderar ut något som du kanske byggde som barn, och ger dig på samma sats. Men nu med skillnaden att inte ha bråttom, och verkligen gå in för att få resultatet så absolut bra som det bara går. Jag gjorde detta rätt nyligen med en Matchbox-modell. Problemet är väl att AMS-en sitter rätt djupt rotat….
Ett tredje tips är kanske att satsa lite av dina surt förvärvade i vertyg och andra tillbehör. Allt byggande blir roligare om man slipper leta efter rätt kulör, eller tvingas använda något verktyg i fel storlek.

Roligt att du tittar in Håkan! Att prova på figurmålningen låter kul och hoppas du visar upp några framöver. Lycka till och hoppas bygglusten infinner sig för du producerar väldigt fina alster!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Hej Håkan
Ja att bygglusten far upp och ned det kan även jag stryka under på.
Rena berg & dalbanan.
Saknar dina fina byggen här och dina fina figurer också.
Längtar redan efter att får se dina allsetr.
Hoppas att lusten kommer så snart som möjligt.
Trevligt att du titta in till oss lite emellanåt.
Hoppas att det löser sig med ditt jobb
Är själv arbetslös just nu.
Skittråkigt. 
Jag blir väldigt glad för era fina kommentarer! 
Bra förslag Magnus! Har själv haft funderingar på bygga nåt från min barndom, och bygga det bättre än jag gjorde då. AMS-en spökar lite som sagt.
Problemet med att bygga modeller från barndomen är att de, bortsett från Airfix, är svåra och dyra att få tag på.
Att bygga nåt jag normalt sett inte bygger kan ju funka, och varför då inte civila plan som du nämner.
En investering i nya penslar och färger lär bli nödvändigt om jag ska måla figurer i rätt kulörer.
Tråkigt att höra Tunnan! Roligare kan man ju ha! Hoppas du hittar ett jobb snart!

Kul att se dig här igen Håkan! Hoppas du tar dig ur byggtorkan och att du hittar ett fast kneg så snart som möjligt.
Tack Patrik! 
Känns nästan som att det räckte att skriva av sig lite för att börja känna suget igen!
Ska börja lite smått med figurerna i veckan, sen får vi se vart det leder!