Lim till Photo Etch
Är Gators Acrylic Photo Etch Glue bra och att rekomendera? jag har kört med vanligt superlim på de få etsade delar jag använt mig under mina dar. Funderat på att skaffa Gator, men vill höra lite om vad folk har för åsikter mellan vanligt superlim och gators etslim?
Har tidigare limmat med CA och har nu gått över till Gator. Fattar inte varför jag inte gjorde det tidigare. Gator är överlägset CA eftersom du får tid på dig att justera in delarna, det är giftfritt och du slipper limma ihop fingrarna.
Jag har tidigare använt Gator men därefter gått tillbaka till CA. Personligen tycker jag Gator tar för lång tid på sig att torka vilket är en av anledningarna till att jag bytte tillbaka.
Den andra anledningen är att jag upptäckte att det fanns CA i gelform vilket möjliggör några sekunders justering. Mitt favvo-CA köper jag på Autoexperten och det ser ut såhär: http://img.skruvat.com/img/seab89072/seab89072.jpg
Däremot brukar jag använda Gator när jag bygger dioramagrejer som exempelvis träkonstruktioner och gatsten.
Men är du nyfiken på Gator tycker jag du ska prova. Många andra som provat det verkar gilla det. Det handlar väl en del om tycke och smak antar jag 

Det beror lite på vad jag gör. Är det relingar i 1:700 brukar jag köra med Future men då måste delen ha perfekt anliggning från start. Annars börjar jag med att punktfästa med CA och fortsätter sen med Future. Är det ingen hållfasthet med i bilden är det enbart Future men skall det hålla så är det CA eller lödning som gäller. Har provat Gator men jag gick inte i gång på det….
Skulle nog säga att man behöver ett som torkar fort och ett som torkar långsamt. Brukar använda superlim till smådelar och delar man måste hålla på plats tills limmet torkat. Annars är ju klarlack (liquitex) bra, användes det till paneler så flyter lacken upp i mätartavlor så det ser ut som glas, kanske inte syns men ändå. Gillar inte riktigt Gator glue..
Tack för alla åsikter och delad erfarenhet.
"(liquitex) bra, användes det till paneler så flyter lacken upp i mätartavlor så det ser ut som glas" Låter redigthäftigt ändå, tror jag ska prova det på min sk60 nya instrumentpanel.
Tror det blir att införskaffa Gator iaf å prova, de kan ju vara värt.

Jag använder Gator Glue eftersom jag inte gillar att delar lossnar efter ett tag, har varit med om det ett par gånger med CA. Sen gillar jag inte ett lim som verkar mera intresserad av att limma mina fingrar än prylarna
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Även jag rekomendera Gator Glue.
Torkar inte riktigt lika snabbt som Cya men det sitter bättre när det väl har torkat.