Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 1792 ggr
Monzon
0

Kort vädringsfråga...

Hej! Ska man måla detaljerna (i det här fallet spadar, släggor o.dyl på en tank) innan man lägger på glosscoaten för filter eller efter, men innan vädring med washer och pigment? Tack!

NBISaladin
1

Måla detaljerna först, sen glosscoat. Låt torka väl, sen washer, låt åter torka, sen pigment.

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Monzon
0

Tack för det! Jag har en följdfråga som tangerar ämnet. Modellen är målad med Tamiya TS-spray och jag undrar vilken typ av glosscoat jag ska använda. Jag har en spryburk Humbrol varnish gloss för akryl, men den varianten känns inte helt 100? Förslag? Mvh

zoncar
0

Utan att förstöra tråden så måste jag få fråga vad glosscoat är?? säkert en rent ut sagt dum fråga men ändåTyst!!!??

StefanW
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Blank lack.

Stefan - Modellbyggare

zoncar
0

Med andra ord klarlack!!! Ibland är man så….Obestämd

Proosen
0

Hellre öppna truten och verka dum, än hålla den stängd och förbli dum!

Eller den elaka varianten.

Hellre hålla truten och verka dum än öppna den och undanröja alla tvivel.

Fast den där sista är menat som lite bus Flört

Niclas

zoncar
0

Eller värre, Håller truten är dum samt fattar noll

Eller Sniffar lim och Humbrol samt lite Lacknafta + fattar så som det passar!!!

Eller ställer dumma frågor på IFOKUS

Eller helt enkelt inte tänker efter

Eller har glömt bort tråden

Eller helt enklet!!! HeheSkrattande mycket skön passning Proosen!!!// Micke

NBISaladin
0

Åter till ordningen: Tamiyas klarlack på sprejburk lär vara väldigt bra!

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Proosen
0

TS-13 är mycket bra, ta det dock lite försiktigt och blås ett antal tunna, tunna lager så den inte "äter" bort färgen från kanter och hörn. Även dekaler kan skrynkla till sig om man går på för hårt direkt.

Så, än en gång. Många tunna lager med torktid på c:a 15 minuter mellan så ska det gå bra.

Niclas

zoncar
0

Men är det verkligen nödvändigt med klarlack??? Har kört en del med Humbrol som bas och sedan Tamiyas färger som en slags wash!???Obestämd

Monzon
0

Det blev till slut Vallejos klarlack, mycket nöjd med resultatet. Dessutom är den i princip luktfri. Många vändor blev det med sprayburken, men man kan inte ha bråttom när man pysslar med det här har jag lärt mig… Tack för alla tips. MVH

TobbeA
0

Vallejos är bra men ganska dyr. Liquitex high gloss klarlack är minst lika bra och billigare.