Nytt i bygghögen, oktober 2011
Inte så fort. Det är bara oktober ännu. 

Jag justerar lite i rubriken … 

Hoppsan! skrev jag november? där ser man vad som kan hända
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
# 6 Den där har man gått och kollat på 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ett stort paket från rebel_hobbys sommarsamling kom idag.
Tre lite äldre modeller som passar mig perfekt, då jag i nuläget endast byggt 3 st. Träning behövs och då blir priset avgörande. 340 kr =)
Min byggar blogg Glue-sniffers-unite
Tycker den ser lite mackad ut
Är det nått trasigt i lådan?

#10: Lite grann, men går att fixa. Berättar via pm.
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Men sen var det ju problemet med gängan, trodde Badgersprutan hade 1/8 gänga men så var det ju inte. Fick ränna runt på nätet ett tag innan jag hittade en adapter på en amerikansk firma, mens jag funderade på saken så hittade jag den på e-bay, hugg! sen i fredags var jag på Wentzels för att köpa spackel, när jag var där tittade jag också efter en tunn mässingsstång t.ex till St Chamondens hjulupphängning och jag hittade en 0,5 mm perfekt!
Sen när jag kom hem upptäckte jag att jag redan har en ny spackeltub i lådan, nåja spackel går ju åt so what!

Har varit på jakt efter ett ekranoplan ett bra tag nu, men dom som fanns var dels inte riktigt den modell jag var ute efter dels hutlöst dyra resinmodeller, men så fick jag tag på den här, rätt modell och en injektionsgjuten pjäs i härlig styrenplast till vettigt lågt pris.
Vacker är den inte, men fulsnygg på ett tilltalande sätt!
Mycket intressant Starhawk. Ekranoplanen är onekligen häftiga skapelser. Skulle själv vilja bygga en modell av Caspian Sea Monster.
#17 Riktigt läcker, om än inte direkt vacker, nä.
#18 Det finns en färdig från Anigrand i 1/144 på ARC forums
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#18: Båda kallas till och från Caspian sea monster även den här, men det är inget officiellt namn
#19: Jo det där är den andra modellen, den fanns på Hannants, men som sagt en hutlöst dyr resinmodell och det var inte riktigt den jag var ute efter
Okej, vi preciserar. Lun-class MD-160 med 6st missiltuber på ryggen.
# 19.2 Den var riktigt läcker 

#21: Jaså den, ja det är ju en kul skapelse, fanns på Hannants men den är slut i lager just nu, fast £93 får man hosta upp för den
Se där! Det vore allt något men £93 är lite för häftigt för min del
Säkert spännande att sitta som akterskytt 

Va?! Har dom modeller på Dollarstore? 

#31 Men vii andra då ????
Hm tack det räckte för att suget skulle försvinna .

#32 Narturligtvis hade jag tänkt att visa den här, tänkte mer som en liten lockbit till träffen…
Stefan - Modellbyggare

#28; jajamen, vet inte om dom har det jämt, men nu fanns det!
#29; trevliga inköp, jag har Revells Uhu också även fast det är en väldigt enkel & gammal modell men ändå fin, och 410 står nu på min önskelista också.
Jaha där ser man
jo den var väldigt enkel, det var samma sak med 410:an. Jag börjar få lite Luftwaffe maskiner nu 

#38: Ja välkommen i Luftwaffegänget
, tro vad 410:an har för ursprung då? Har den försänkta, breda panellinjer? I så fall kanske det är Matchbox modell?
#40 Den vore allt något.
Ja det är visst något med dessa Luftwaffekärror. Tyskt och ryskt för hela slanten ska de va 
Haha Ja tack så mycket för att jag får vara med i ett så trevligt gäng!
Ja jag börjar bli helt såld på Tyska kärror 
Det är en liten sak jag stör mig på, jag kan förstå att folk kan ta illa vid sig och så, men varför finns det inte hakkors på dekalarken man får med? Om det nu ska vara autentiskt liksom? Förstår ni vad jag menar?
Nån som har tips på nåt bra dekalark med hakkors förresten? 
#42 Det är så att i bl.a. Tyskland och även Österrike (tror jag) är alla former av nazistiska symboler förbjudna enligt lag. Därtill ar det många som tar illa vid sig av dessa symboler. Köper du Airfix, Revell (för tyska marknaden) mfl. så blir du utan dessa. Vet att iaf. Hasegawa, Tamiya, Eduard mfl. ger med hakkorsen på dekalarken
Annars har bla. Rebell dekalark med bara hakkors för de flesta skalor.
#43 Tack för hjälpen Charlie
Då ska jag kolla på Rebell

Härliga modeller