Dilemma med amerikanska uniformer..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan tyvär inte hjälpa dig med din fråga. Men det ser bra annars.
OT: Men de svarta materialet du sticker ner figurerna i vart har du hittat de samt namn ?
Min byggar blogg Glue-sniffers-unite

Det beror ju på tidsperiod men den allmänna uniformen under VV2 var Olive drab, sen finns ju lite olika kulörer av den beroende på vilken färgtillverkare man väljer
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#1 hittade det på jobbet,dock var det en mycket större bit.
.
#2 jo,jag förstod att det var lite knivigt med uniformerna,nåväl..får nog gå på nån kulör jag tycker passar bäst..
.
Det hänger framförallt på vilka uniformspersedlar figurerna har på sej.
Figuren längst till vä har en M1943 jacka som var i ett grönaktigt bomullsliknande material (kallas ofta för "armyjacka" när kopior än idag säljs i olika färger av dom stora klädkedjorna som HM mm).Figuren i mitten har en M1941 jacka vars färg gick mot det sandfärgade, denna jacka var den vanligaste i början på kriget samt även under tex Normandie. Vad gäller byxor så fanns det en mängd olika, man kan väl säga att dom vanligare lite tunnare bomullsbyxorna drog åt det gröna medan dom tjockare ullbyxorna drog åt det bruna. Dock är det vanskligt med färger på uniformer, ingen persedel är likadan som den andra.
Mitt tips till dej annars är att googla eller köp något häfte/bok från Osprey eller Historie& Collection i ämnet.
Öken-Erik