Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettföreningar-i-sverige
Läst 974 ggr
ElLobo
0

Möte i Dalarna

Nu är det snart dags för möte i IPMS Dalarna igen. Den här gången sker träffen på Färghandeln i Danholn utanför Falun.

Datum? Lördagen den 28 april klockan 13.00.

Alla byggare är välkomna, även de som bor utanför Dalarna. Glad

Gå gärna in på hemsidan och titta lite på galleribilderna.

StefanW
0

#0 Har du möjlighet, så får du gärna berätta hur det var!

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#1: Ja, jag ska försöka få ihop lite text så ni ser hur trevligt vi har det. Och bilder! Glad

Proosen
0

Jag har i alla fall lobbat lite för att få dit mig själv och kanske någon mer också.

Niclas

ElLobo
0

#3: Hur lät det på Loevis m fl? Blir det kanske samåkning därifrån?

Proosen
0

Har inte hört något mera från honom, får nog ta och slå en signal å forska lite i läget.

Niclas

ElLobo
0

#5: OK, det är ju ett tag kvar ännu …

ElLobo
0

*puttar upp tråden lite*

Det kan ju ha tillkommit några Dalabor! Glad

Denna kommentar har tagits bort.
ElLobo
0

Idag var vi på Göranssons Färg i Danholm och jag hade ju lyckats lura dit bl a Proosen och ulf89, he he. Jag återkommer med en liten berättelse i början av nästa vecka.

StefanW
0

Det skall bli kul att läsa om!

Stefan - Modellbyggare

Proosen
0

Tänk att man gick på den lätta Generad

Fast det var trevligt att utöka samlingen med ansikten till alla namn man har samlat på sig i cyberrymden. Inte för att jag kommer ihåg speciellt många just nu, det blev liksom lite överlast i systemet.

Får hoppas att det passar in i min agende med fler möten, och Göranssons funkade jättebra så jag hoppas att vi är välkommna tillbaka för fler möten just där.

Niclas

ulf89
0

Håller med om att det var mycket trevligt att träffa lite andra byggare, men jag kände mej lite som en outsider bland alla "gubbar".

Jag hoppas dock på fler möten i framtiden, det var verkligen inspirerande att se vad andra höll på med.

ElLobo
0

#12: Inte ska du känna dig som en outsider bara för att du var yngst. Att du var yngst är ju inget att göra något åt, men det är ju svårt att locka dit nya byggare, i alla åldrar. Men hjälps vi åt, så kan vi kanske utöka skaran byggare på mötena. Det vore trevligt med både yngre byggare och varför inte några kvinnliga byggare. Kvinnor och tjejer lyser alltid med sin frånvaro i stort sett överallt, tycker jag när man läser olika reportage från andra byggmöten.

StefanW
0

#13 Nyrekryteringen till hobbyn är en svår nöt att knäcka, men jag tror ändå på en tillväxt. Frågan är vilka typer av modeller som borde finnas på markaden som kan locka till att prova, för har de väl provat på en gång så tror jag att många fastnar.

Ett hinder är nog att man inte vet hur man skall gå tillväga, så att visa upp modellbygge vid olika evenemang och låta dem prova på att bygga själva och samtidigt få lite tips och råd kan nog göra mycket för hobbyn.

Stefan - Modellbyggare

Gerth
0

Har pratat med Thomas idag och han var helt inne på att ha en ny träff i affären i oktober. För min del är det helt OK. Vad tycker övriga.

ElLobo
0

#15: Ja, jag har också pratat med honom, och han sa det. Jag tycker det är ett mycket bra förslag! Jag hänger på!

Proosen
0

#15 & 16

Jag hänger också på till färgaffär'n igen, ska försöka få till det med övriga familjen till övriga träffar också.

Som sagt, trevligt att råkas

Niclas