EMEK shoppen...
Ni har säkert sett att ett företag som heter EMEK Shoppen öppnat. Dessa säljer Emek lastbilar, tillbehör samt reservdelar. Jag har handlat med dem och måste dela med mig av min besvikelse.
Först har jag inte fått det jag beställt. Jag har gjorde beställningen den 11 april och fick det först nu och då efter påskyndning. Sen det värsta som är oprofsigt - det är att varorna stinker gammal inpyrd rök, så illa att jag inte kan ha det inne!!! Till och med på uthämtningsstället hade man undrat vad det var som luktat…
Nej jag rekomenderar inte denna affär och kan tycka att ska man etablera sig som affär får man vara lite mer serviceminded och snabba - för visst har väl kunden alltid rätt?

Det låter ju inte kul, men det måste nog vara ett undantag eller misstag.
Jag har också handlat av dem och har bara positivt att säga. Bra bemötande och kanonsnabb kommunikation, trots att de är nedlusade med jobb. Och inte luktade mina grejor någon rök eller annat stinkande.
Speciellt med tanke på att Emekshoppen startade i mitten av februari som ett fritidsprojekt och lite kvällspyssel för dem som ligger bakom, till att nu involvera två personer 75% av arbetsdagen, så är jag mycket nöjd.
Jag kan skvallra om att de fr o m den 28 april också har infört leveransgaranti. Den gäller ordinarie produkter och då produkter som finns i lager.
Om din order inte skickats inom 5 dagar erhålles 10% rabatt
Om din order inte skickats inom 10 dagar erhålles 25% rabatt
Om din order är mer än 20 dagar sen, så är din order GRATIS!
Jag hittade lite statistik från mars angående Emekshoppen:
19% är beställningar från andra länder än Sverige
65% av alla ordrar under mars kom iväg på Posten/Schenker inom 24 timmar efter betalning
41% av alla ordrar under mars innehöll beställningsvaror
72% respektive 28% var män resp kvinnor som beställare
Jag har bara gott att säga och tänker i alla fall fortsätta att handla hos dem, och väntar snart paket igen. 
Jag beställde grejer från Emekshoppen som inte levererades och de skyllde på posten hela tiden ,dock fick jag kompensation för att jag fick vänta men huvudbeställningen dök inte upp.
Det hela tog ca 2 månader och det var efter att jag ringde upp Håkan och begärde att få svar vart grejerna blev av.
Beställde även lite till innan första var levererad och när paketet kom så saknades en artikel som jag var tvungen att fråga varför den inte var med och fick jag till svar att den inte höll måttet och skulle gjutas i resin istället.
Den nygjutna skulle varit klar för 3 veckor sedan men ännu har de inte dykt upp här hemma som utlovat med dubblerad kvantitet.
Det jag fick från Emekshoppen luktade också inpyrd cigarettrök vilket jag tycker ger ett oproffsigt intryck.
Antagligen kommer inte jag heller beställa mer från Emekshoppen och gör jag det så blir det mot faktura.
Ursäkta jag lägger mig i detta nu men ärligt hur lång tid skall denna tråden för leva…Eller beror det på vem som skriver och vilken internethandlare det handlar om …När jag skrev något negativt senast om en internethandlare plockades tråden nästan omedelbart bort …Varför detta? I detta fall så blir ju kunderna lika dåligt behandlade som bla jag blivit.
Skriver det igen börjar tröttna på detta forum nu och att man inte för ha en åsikt utan att det man skriver konstant tas bort …..???????????????
Vet inte om jag ska tolka detta som ett påhopp mot mig men man måste väl få yttra sig och ¨varna¨ folk ?
#4 Inget påhopp på dig lovar …..var inte orolig ,,,,
Det är en reaktion från mig på tråden efterson jag tidigare haft åsikter om en internethandlare ,,,då togs tråden bort omgående.
Jo jag håller med dig Magnus man vill ju varna för dom som är oseriösa det var det jag ville göra med den gången.
jag tycker även jag att det är irriterande att betala pengar men inte få sakerna eller att man blir lovad att saker skall komma och sedan kommer det inget,
GIsmo

#3: Självklart får man ha åsikter! Och det är ju något vi uppmuntrar. Naturligtvis ska man berätta för övriga medlemmar om det är någon handlare eller annat man inte är nöjd med, eller om det är någon eller något man ÄR nöjd med. Sedan kan det naturligtvis finnas åsikter från båda sidor om samme handlare eller samma sak, men det är väl bara naturligt.
Vad vi inte vill ha är däremot olika påhopp eller liknande medlemmar emellan utan det måste lösas mellan parterna via PM eller på annat sätt, inte på sajten.
Nu kommer jag inte ihåg din tråd eller vad den handlade om, men jag hoppas det fanns goda anledningar till att den togs bort.
Och du får gärna skicka ett PM till mig med åsikter, både om din tråd om du vill, men speciellt om vad det är som gör att du börjar tröttna på sajten.
Jag anser att man måste få, som ElLobo säger, säga sin åsikt. Men samtidigt ger inte mitt inlägg hela saningen, ElLobo har handlat och varit nöjd - vem har rätt? Det är väl bara så att jag hade otur…
Sen är det väl så att hur man framställer kritik mot en handlare och vad reaktionerna blir.
//Marcus

Marcus har helt rätt: Det är inte så lätt att säga vem som har rätt. Om det nu är någon som har rätt.
En köpare upplever att det strular med sin beställning och berättar det, för en annan köpare flyter allt på. Och båda kan ju ha lika rätt.
Men självklart ska man få framföra sina synpunkter!
När det gäller just Emekshoppen vet jag att en del har haft trassel med sina beställningar, och andra har inte haft det. Det kan ju bero lite på vad beställningen innehöll men visst, och oavsett vilket, varor man beställt ska ju inte lukta rök eller annat i alla fall. Förhoppningsvis får de väl lite flyt i beställningarna så det fungerar bättre i fortsättningen. Och numera har de ju leveransgarantin att tänka på, så det borde ju ligga i deras intresse också.
Tyvärr så har jag endast hört 2-3 personer som vart nöjda och 10-15 personer som vart missnöjda och det tycker jag för min del berättar en del.
Tyvärr så råder det en för stor nonchalans bland en del näthandlare ..varför vet jag inte om dom nu vill överleva borde dom ju vara mera rädda om sina kunder. Jag handlar gärna av svenska handlare men inte till vilka priser som helst eller att man ibland får saker ibland inte. Det blir bara massa onödigt gnäll som man vill slippa. Sedan förstår jag er som är missnöjda med detta företag skulle jag med vara. Jag har handlat en del i från Asien då om någon gång borde man vara rädd för att bli blåst…Ännu inte hänt efter över 10 år av handel. Ibland kan det ta sin lilla tid men det spelar ju ingen roll. Ibland åker man på tullen ibland inte. Just nu så tjänar man tyvärr inte så mycket på denna typ av egen handel mera än bemötandet som ännu inte en gång gått fel.
Sedan kan man ju ha otur med något företag men när många säger samma sak borde men ju ta det lite försiktigt…

Ja va ska man säga tråden med Lundstågshop togs bort så borde de nu då vara även med denna… om det ska vara någon rättvisa…
även + och - listan försvann i samma veva om jag inte mins fel.
Mvh Johan

#12 det ligger något i det ni skriver!
En butik kan även den ha sina bra och dåliga perioder läs personen bakom, vilket kan vara bra att förmedla till oss alla!
Vilket är fallet med den som driver Lundstågshop det verkar funka bra nu.
Har aldrig blivit så besviken när jag handlat på internet
Aldrig, ALDRIG beställa från emekshoppen! Du ska aldrig se dina grejer eller pengar! Svindelbutik!

#15: Det är ju alltid roligare att läsa inlägg om det finns lite mer fakta i dem. Dessutom är det väldigt tråkigt med anonyma skribenter …
#16: Ursäkta, mitt fel.
Order i Mai/2010 over SEK 7000, leverans aldrig lämnade emekshoppen. I Juli jag kancellerade order eftersom ingen leverans hade kommit. Emekshoppen lovade pengarna tillbaka men till idag ingen har kommit. Svindelbutik, kan inte säga annars…
Hej jag hålla med dig, jag bestälta i januari måned och har inte fått mina varor är, har skickat mail men ingenting hört från dem