Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketttips-råd-problemlösning
Läst 2321 ggr
SentiC
0

Inköps hjälp

Då behöver jag lite hjälp igen.

Tänkte beställa hem nytt lim då min första tub nu är slut/sönder.

Jag har läst bra saker om Tamiyas flytande sort. Namn Extra thin cement.

Samtidigt tänkte jag testa använda humbroll masksol. (flytande maskering)

Nu till frågan…. Vet någon en affär där man kan beställa båda dessa från? Det går bra att byta ut Humbrolls masksol till annat märken om någon vet en jämlik produkt.

MvH Anders

Min byggar blogg Glue-sniffers-unite

Charlie82
0

Max på Rebell säljer Extra Thin och Microscales Maskeringsvätska.

StefanW
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Alfa Hobby

Hobbybokhandeln

Modellhuset

är några fler exempel inom rikets gränser….

Stefan - Modellbyggare

SentiC
0

#1 antar då att microscales funkar lika dant ?

#2 Alfa hobby/hobbybokhandlen hade inte masksol, kommer iallfall inte fram när jag söker. Antar att de har andra märken, vill du vara snäll och nämna dessa. Jag vet bara masksol som det är just nu. Så mer hjälp behöves.

Charlie82
0

#3 Har inte provat den själv men man ska tydligen pensla ut den över de område man vill maskera och sedan skär man till kanterna med en vass skalpell då det har stelnat.

#3.2 När det gäller Humbrol kan du prova med Wentzels. Jag tror dom har Humbrol i sortimentet och förhoppningsvis Maskol. Annars brukar ju många leksaksaffärer sälja just Humbrol.

starhawk
0

Wentzels har visst fortfarande Humbrol, vet dock ej om dom har Maskol, Tamiya Extra Thin lim har dom i alla fall, köpte min flaska där

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Joppo
0

http://www.sockelshop.de/catalog/index.php

Sockelshop har båda produkterna du söker i lager. Mycket trevlig affär i övrigt, med ett mycket stort sortiment framförallt inom 1/35-skalan. Service och leverenser sker enligt tysk praxis, dvs snabbt och effektivt Glad.

Portot kostar  ca. 10 euro vilket för mindre beställningar såklart är ganska dyrt, men då får du också grejerna hemkörda med UPS till din dörr. Värt att nämna är också att du får poäng på dina inköp vilket motsvarar en rabatt på cirka 5 %. Dessa poäng kan du sedan använda vid ditt nästa inköp att betala med.

De har för övrigt också precis tagit en ny maskeringsmassa som kallas Panzer Putty som kanske är intressant för dig: http://www.sockelshop.de/catalog/product_info.php?products_id=36328

/J

SentiC
0

Jag hittade Masksol hos wentzel =)

Tackar alla som hjälpt till.