Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 1014 ggr
Chiquita Dude
0

F-8E Crusader 1/72

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja nu har jag satt igång med ett nytt projekt. Glad Jag vet inte varför men det kändes lite motigt att sätta igång innan jag fått till lite i cockpiten. Men nu går det framåt! Modellen är en F-8E Crusader i skala 1/72 från Hasegawa.

Chiquita Dude
0

Så här långt har jag kommit idag Glad kladdat på rätt friskt med färg ser jag nu på bilden, ska snygga till det, jag lovar! Skäms

[Tunnan]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tycker det ser rätt bra ut jag.
Sen att man kladda lite där det inte kommer att synas spelar ju kvitta.

Charlie82
0

Ser bra ut. Håller med Tunnan, man ser inte så mycket av insidan i slutändan så lite kladd gör inget. Väntar med spänning på fortsättningen.

Chiquita Dude
0

Har börjat fundera på vad jag ska använda som vikter, aldrig behövt göra det förut men jag är väldigt säker om att jag kommer behöva det nu, inte heller säker på vart bästa stället är för någon vikt. ovanför främre landningsstället kanske? Den vita färgen slutar där. Obestämd

AATC-86
0

Jag har några tennfigurer som jag brukar använda som nosvikter. Klipper av ett huvud, en lem eller två och petar in där fram när det behövs.

Penguin
0

Kolla om du kan få tag i såna där vikter som man använder till att balansera motorcykelhjul, d eär ganska mjuka och är lätta att dela på med en avbitare så att de får plats.

Chiquita Dude
0

okey, bra tips! Vad är bästa sättet att få vikterna att sitta fast? Obestämd

ElLobo
0

#4, #5, #6: Fast kom ihåg risken för blypest/tennpest.

Länk: Inte kul alls..

Chiquita Dude
0

jag läste det där och jaa det verkar inte särskilt roligt Rynkar på näsan Man kanske ska försöka hålla sig borta från metaller.. Skulle det gå att använda glaskulor och häftmassa kanske? Obestämd

ElLobo
0

Det kanske fungerar. Glad

Chiquita Dude
0

ja det känns som att det borde det, glas är ju rätt tungt ändå Glad

Chiquita Dude
0

Charlie82
0

#9 Ett par galvade muttrar av lämplig storlek tillsammans med häftmassa eller vitlim fungerar kanon. Bör ej föreligga någon pestsmitta heller Skrattande

Chiquita Dude
0

Det borde inte vara nåt problem att få tag iGlad

Chiquita Dude
0

Ja nu har jag fixat häftmassa iaf Glad

Emo
0

Bra början med intressanta kommentarer.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973