Bilder från Chiclayo 2007
I mitten av april hölls Chiclayo 2007 Air Sport Festival, Peruvian Air Force Open Doors. Där förekom naturligtvis en hel del uppvisningar med bl a flyg från det peruanska flygvapnet FAP (Fuerza Aérea del Perú).
På ARC Forum finns många vackra bilder utlagda. Muy bonito!

Vilka fina bilder! Det brukar inte vara vanligt när man är på flyguppvisningar med ett så underbart väder.
![]()
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Nej, inget soldis eller annat som förstör. Och det är ju inte bara bilderna som är härliga, även planen! Jag har fått en liten förkärlek för rysktillverkade (ja, sovjetiska också …) flygplan.

Ja, det är en skillnad på öst och väst! De ryska planen var ju (och är) byggda för att klara andra förhållande än t.ex. de Amerikanska. Dock blir man lite full i skratt, när man undrar vem som knyckte vems idé ibland, för ibland är det ju nästan kopior av planen.
Stefan - Modellbyggare

Ja, det är inte lätt att veta. Dessutom "knyckte" de båda både idéer, forskningsresultat och även forskare från tyskarna. Även svenska idéer kom många gånger från tyska källor. Andra länder gjorde likadant.
Visste du (och ni andra med) att Kurt Tank, som står bakom bl a Focke-Wulf 190, efter kriget arbetade 10 år i Argentina innan han flyttade till Indien och ansvarade för det första indiskkonstruerade flygplanet Hindustan Marut?
edit: Lade till länkarna till Wikipedia
Tänkte om jag får tid och ork att jag skulle åka en sväng i en Jak nu till sommaren. Kostar ca 500 på flygfältet här i närheten
Vet inte vilken modell av jak det är men vilket ljud när den kommer över trädtopparna Jet i all ära med detta var makalöst

#5: Ja, ljudet av propellermotorer är läckert.
Det kan aldrig jetkärror slå!