Karl XII:s likfärd klar!!
Efter intensivt helgpyssel är äntligen det här lilla dioramat klart!
Tidigare poster och bilder finns på:
För att få rätta novemberkänslan så har jag smetat på lite trälim blandat md bikarbonat och vatten. Det här ger en bra känsla av vått snöslask.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jösses vad snyggt
Otroligt snyggt,och vilken härlig idé,måste fråga om dna gubbar var av sån mjuk plast och om de var de vilken grud använde du?
sani
www.bosnafly.n.nu
Ja, jävlar vad läckert och snyggt det blev…..
Du har du lyckats fått till det väldigt stämningsfullt också….
mvh / Janne http://www.ipmsuppsala.n.nu/
Mvh / Janne

Mycket snyggt! Roligt att se våran historia på ett annat sätt än ur böcker och tavlor.
Jag använder samma smet till mina vinterdion men tar några droppar vit färg för att få snö.
Magnus
Åh det va riktigt snyggt! Och vilka fina bilder, du måste ta några utomhusbilder när det blir vinter och snö också. 
Re: Bosnafly - det är hårdplastfigurer, så de är lätta att måla och konvertera. Jag grundar dem faktiskt inte allt - de är redan ljusgråa och slitaget är minimalt i och med att de står i ett diorama. Skulle de användas till wargaming hade det varit en annan femma…
Erik

mycket bra ide till diorama och valdigt fint utfort.
jattesnyggt!
Sjukt snyggt.
Det här diot gick undan! Men det märks inte på kvalitén - otroligt snyggt! Bild #5 är grym!
Instämmer i övriga hyllningskören -detta var verkligen roligt att se! Ännu en liten historielektion i "3D" från "erihans" modellverkstad
Säkert har andra redan frågat, men varifrån beställer du dessa helt underbara små figurer och vad ligger de i för prisklass?
Tackar för svaret.Måste säga igen kanonsnyggt!!!
sani
www.bosnafly.n.nu
De flesta figurerna finns att köpa på:
http://store.warlordgames.co.uk/index.asp
Priset ligget på cirka 200 SEK för 30-60 stycken figurer - inte så blodigt, metall brukar ligga på 15-20 kr per fig. Då får man med massa vapen,armar, huvuden etc…Ofta kan man jöpa till metallfgurer för de lite mer ovanliga typerna.
Victrix och Perry Miniatures är bra märken med väldigt snygga figurer! Finns även andra tillverkare som Wargames Factory, som jag använt i det här dioramat. Det finns även WWII plast tyskar, engelsmän och commandos under Bolt action, men de är lite "chunkigare" men helt ok!
Det finns också 30-ariga kriget svenskar och kavalleri - får se vad man kan göra för roligt av det!
Erik

Det blev ju KANON.
Kan man tänka en fortsättning med slaget vid Lützen.
Har funderat på det - det finns en fin 28mm figurer på en framsprängande Gustaf II Adolf - men först i svenska dioramakön ligger Vassijaure 20 maj 1940! Återkommer med bygglogg inom kort! Dags för mitt första pansartåg!
Erik
Otroligt snyggt diorama.
Snön ser så bra ut så man sitter nästan och fryser. 
Tack för berömmet! Jag hade lite tur med ljuset när jag fotograferade så det blev extra bra!
Erik
Mycket snyggt dio du har gjort 
5 av 5 får du av mig.
#22 Tack för bra figurtips! Där fanns ju en hel del intressant att hämta.