Har börjat på en liten Renault
Volksrodar har ju blivit populära ( se http://fc03.deviantart.net/fs42/i/2009/090/e/5/MeanGreen_Volksrod_by_Swanee3.jpg för ett exempel om ni inte vet vad jag pratar om.) Heller har ju släppt sin Renault 4CV igen och jag köpte den för att bygga något liknande. Men efter att suttit och funderat på hur bygget ska läggas upp har jag kommit fram till att mycket av karaktären hos CVfyran ligger i den breda grillen och det mesta av den försvinner om man tar bort skärmarna så något annat måste göras.
Det får bli en customkärra istället. Jag börjar med att takchoppa den så får vi se vad som händer sen. Jag sänker bara taket i framkant så blir det ett lite kilformigt stuk på karossen. Den stora framrutan blev nu i ungefär samma storlek som resten av fönstren på bilen.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Dina byggen blir alltid bra och denna här kommer inte att blir något undantag.
Dä ä säket dä si, som Åsa-Nisse brukar säga.
Så om jag byter motor så får jag räkna på det hela och döpa om den?
Någon boxersexa har inte dykt upp men den behövs inte till detta projekt så jag känner mig inte stressad.
Helt klart läckert projekt! Jag röstar på rak kant på framskärmen ,men det blir säkert snyggt hur du än gör
!!
Ska bli sjukt kul att följa!!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Supercoolt projekt! Själv har jag fortfarande inte kommit igång efter sommaren -byggtorkan håller i sig…Men när jag ser ditt bygge blir jag lite sugen på att ta upp mitt Triumph GT6-projekt igen. Misstänker att jag kommer behöva bredda bakskärmarna på den för att få plats med de fetare racing-sulorna, men är osäker på hur jag skall gå till väga…