Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 3531 ggr
Hogge38
0

AZmodel Tunnan

Hogge38
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tillverkaren har den i lager så med lite tur kanske man kan lägga vantarna på ett exemplar när jag är i Helsingborg nästa vecka. Håller tummarna.

http://www.azmodel.cz/index.html

ElLobo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pris på AZ:s sida för den svenska EUR 34.70 …

ElLobo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… liksom för den österrikiska.

bosnafly
0

Äntligen.o  35 euro,inte så farligt heller…

:)

www.bosnafly.n.nu

Chiquita Dude
0

Wow dekaler för F4 Glad där har man ju varit hur mycket som helst! Hängde med farsan när man var liten, han jobbade som drifttekniker på fortifikationsverket, men det var ju när vi hade militär här i Östersund… Gråter

[Hayabusa]
0

Fantastiskt trevlig modell Glad. Hoppas att den "håller måttet". Känns som ett givet köp…

/S

JaGa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lite bilder på Tunnan från IPMS Uppsalas forum:

http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-about83.html

strigon
0

Ser mycket intressant ut, blev ju sugen på att bygga (R)udolf gul när man såg den live på flygkallaset i Jönköping förra helgen :D

[Hayabusa]
0

Besökte HobbyCenter i Hbg idag och Thomas hade ett exemplar som jag fick ta en "lådtitt" i. Ser riktigt bra ut, möjligen är panellinjerna något överdrivna men det återstår väl att se hur det blir i färdigmålat skick. Formerna kan jag inte uttala mig om, det får andra bedöma.

Skalan 1/48 känns helt rätt för en J29, den blir precis lagom stor så att säga. Nu är detta en "short-run", med allt vad det innebär, och ska inte jämföras med t ex Hasegawa eller Tamiya. Speciellt på de mindre delarna blir det märkbart, de där väldefinierade & krispiga gjutningarna som nämnda japanerna producerar är det inte i denna byggsats. Ingen överraskning, förvisso.

Resindelarna såg bra ut, men tyvärr var huven inte delad. Går den att dela med en såg? Kanske, kanske inte. Vet faktiskt inte om huven var gjuten i genomskinlig resin eller om det var "normal" styrene.

Som sagt - en "lådtitt", varken mer eller mindre. Experterna får "hissa eller dissa".

Enligt Thomas, så ska byggsatserna finnas hos HobbyCenter i nästa vecka och priset han nämnde var c:a 410,- SEK.

Blir det köp? Jajamen Glad

Hogge38
0

Hoppas han får in dem innan fredag så jag kan lägga beslag på ett exemplar innan jag åker hem. Tungan ute

Hogge38
0

Hittade lite mer bilder på en färdigbyggd och målad modell här: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=59274

Men ser inte främre delen av infattningen av huven lite underlig ut? Tror det här kommer bli en riktig snackis. Det kommer säkert ersättningsdelar ganska snart om det visar sig va helt galet.

Hogge38
0

Oj det här ser illa ut. Gråter Jag kan inte tjeckiska men bilderna talar för sig själv. Resinmakarna kommer gnugga händerna Guld i mun

[Hayabusa]
0

Håller med. Förstår ärligt talat inte riktigt vitsen med den lösa delen, precis framför vindrutan, i resin. Borde det inte vara fullt möjligt att gjuta kroppshalvorna med denna del integrerade, så att säga?

Av bilderna på från modelforum.cz att döma, så ser det mycket tokigt ut. Trist nog…Som sagt, vi får väl se hur omdömet blir.

Hogge38
0

Nu verkar det som om Az tagit åt sig av kritiken och kommer skicka med ett nytt nosparti i resin. Glad.

[Hayabusa]
0

Jo, vi får väl se hur det utvecklar sig. Får nog ta tillbaka mit glad tillrop i #9…Rättelse: "Blir det köp? Vi får se". Synd, J29 är en av mina favoriter.

Passer
0

Hej alla. Inte så ofta jag skriver men läser alltid forumet. Nu är det så att jag bor i helsingborg ( jobbar dock i ryssland de senaste 2 åren) och har varit besviken att inte hitta hobby center vid Maria kyrkan mer och så läser jag här att det finns fortfarande……. Inga ord hur glad man blir och förstår inte hur jag kan ha missat detta. Mvh Jörgen

[Hayabusa]
0

#16 Visst finns HobbyCenter fortfarande!

Ta sikte på Utposten, följ Norra Storgatan mot en butik som heter "Fake". Strax innan denna butik, svänger du in till höger genom en port. Längst in till höger finner du ingången till HobbyCenter, skylten går ej att missa.Trappan ner, så är du i butiken.

/Stefan

Passer
0

Tackar!! Ska besöka direkt när jag kommer hem till jul. Ska bli kul att titta på annat än eastern express och zvesda ( fast zvesdas senaste är oehört bra). :) Jörgen

Hogge38
0

Jag tog en titt på modellen i dag och kunde konstatera att den nya nosen redan ligger med i lådan så det är uppenbarligen någon annan del som ska fixas till innan den kommer ut i butik nästa vecka , jag hoppas att det är huven som ska fixas till , annars tyckte jag att det såg bra ut. Jag kommer nog köpa några nästa vecka. Priset blir 395:- vilket känns helt ok.