Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: figurer
Läst 3156 ggr
Sigmundps
0

Andra världskriget figurer? (nazister)

Blev lite smått sugen igen på att köpa mig lite penslar och börja bygga "igen" (gjort förut, men hemskt oseriöst på den tiden, samt värdelösa färger,penslar och allt som jag använde, så allt gick åt pipan)

Men, hursomhelst, någon som har tips på bra figurer som funkar bra att måla till nazister? Kanske t.o.m finns "färdiga" (med band och allt på armen) 

Alltså nazist officers m.fl… Inte några nynazister Tungan ute

AATC-86
0

Vilken skala hade du tänkt dig?

Det finns ganska många typer av tyska soldater att välja mellan i 1/72 till exempel. Nu var det ju sällan soldater gick i strid med hakkorsbindlar på armarna, men Pegasus gör ett fint set med tyskar från Berlin -45 varav många av folkstormssoldaterna bär armbindlar.

Sigmundps
0

Skala spelar inte så jätte stor roll, men jag föredrar om gubbarna inte är en halv cm hög eller liknande… Blir så jobbigt med detaljer när dom är små. Och jag är ju trots allt nybörjare.

Helst skulle jag vilja ha några officers eller andra högt uppsatta som står och gör "Heil hitler" grejen, och själv göra en stor flagga med en svatiska på. Ser snyggt ut i mitt huvud i alla fall. Hittar jag inte det finns det ju en uppsjö av andra scenarion som man kan bygga på med nazisterna.

http://www.tamiya.com/english/products/35298field_commander/index.htm

Är väl ett av dom, men om någon hittar något set (eller olika pack, spela roll…) med ett par gubbar (4 minst, helst) som gör "heil hitler" grejen så skulle det vara super. 

OBS: För att inte höja misstankar, jag är inte nazist.. Men tycker det är väldigt intressant med WWII.

AATC-86
0

Jag bygger själv bara småskaligt (1/72, så en medellång herre blir ~2.5 cm) och den enda figur jag känner till i den skalan som passar in på din beskrivning är en liten Hitler som följer med i Hasegawas Mercedes Benz W31.

Men armarna går ju alltid att modifiera positionen på själv om man hittar någon lämplig figur.

starhawk
0

Några gubbar som gör "Heil Hitler" lär du få svårt att få tag på, väldigt känsligt ämne det där, i vissa modeller censureras t.o.m. hakkorset, så det blir nog till att modifiera armar i så fall. Har inga tips i det fallet, den enda modifiering jag gjort av gubbar är att såga av dom straxt nedanför midjan. Du gör nog klokast i att välja skala 1:35 inte alltför smått och bra utbud på gubbar

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

AndersE
0

Jag hade en sats med WWII-ledare där Hitler själv var en av figurerna, med hälsning o allt. Tror jag köpte dem i England för sådär 30 år sedan…