Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 1460 ggr
wingman
0

StuG IV

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igen

Det var ett tag sen jag skrev något hät och nu när jag har börjat bygga på Dragon´s sats 6520 av StuG IV tänkte jag att bygget kunde visas här.

Modellen är tänkt att placeras på tramsportsläet Sd.Ah.116 dragen av en 18 tons Famo från Tamiya.

wingman
0

Och en bild på mängden av delar som igår.

En rolig och oväntad upptäckt när jag lyfte var att det extra pansarsköldarna var av metal istället för plast.

/Rickard

IKV91
0

Hej!

Det skall bli kul att följa ditt bygge. Om du även skall bygga släp och dragare har du ett omfattande bygge framför dig.

Roger

robban64
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kommer att bli ett imponerande bygge.

Mycket prylar i en Dragon låda,man får ju knappt igen locket när man öppnat askenGlad

SentiC
0

Får man fråga vad inköpspriset ligger på?

Min byggar blogg Glue-sniffers-unite

wingman
0

#2 Famo och släpet är byggda och under målning, jag köpet det modellen för två år sen men jag tyckte att jag saknade något nu när jag börjar bli klar så det blev en Stug till den.

#3 Håller med om mängden, jag tror att Stugen innehåller lika många delar som Famo och släpet.

#4 1400:- för Famo och 490:- för Stugen.

Rickard

wingman
0

Här kommer en en bild på hur långt jag har kommit, inte mycket resultat på bygget med tanke på hur många timmar man satt. Glad

Ett par frågor jag vill ha hjälp med:

Ni som bygger mycket med ets, vad har ni för lim? Jag skaffade mig vanligt supper lim typ Loctite från ICA men det funkar inte så bra när man limmar metal mot metal.

Tips på verktyg till att använda vid arbete med ets, som man kan hitta i hemmet.

/Rickard