Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketter: evenemangtävlingarutställningar
Läst 1519 ggr
bosnafly
0

Bilder från IPMS Gbg 2011

www.bosnafly.n.nu

Chiquita Dude
0

Härliga bilder! Glad

StefanW
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tackar för bilderna!

Stefan - Modellbyggare

gismo76
0

Jag var där idag och måste personligen säga att det blir mindre och mindre modeller som ställs ut för varje år …Frågan är ju varför det blir så nästan så man kunde räkna stridsvagnarna på en hand i år.

1 hoj och 5 bilar om jag räknade rätt.

Kanske 70 flygplan ….

StefanW
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Tror att det kan finnas flera skäl till det, om jag får spekulera utan att ha grund för något, så kan upplägget med att ha det utspritt på flera dagar vara en faktor! Låt säga att man bor långt ifrån och kan komma en dag, så skall ju modellerna stå uppställda under evenemangets båda dagar för att delta i tävlingen, då faller en del bort.

Ett annat skäl kan vara att det finns ett antal otroligt duktiga byggare som gör en helt korrekt avbild av något så det håller "museumklass" Det kan skrämma bort de som bygger tekniskt bra, men har hellre en "artistisk frihet" och bortser medvetet att det inte är "rätt" antal nitar på modellen.

Personligen så uppskattar jag att se på när riktiga proffs visar upp sina modeller, det ger en känsla av hur långt man kan utvecklas inom denna underbara hobby. Däremot så ställer jag hellre ut på en utställning där man plockat bort tävlingsmomentet och även visar vad man har "på gång" på byggbordet och kan berätta om vilket mål man har. De tips och råd som jag personligen fått vid sådana tillfällen har stärkt och utvecklat mitt byggande. Sedan får man inte glömma att ha skoj, jag bygger med glädje och ser min hobby som en energikälla, full med positiva saker, samt att jag bestämmer helt själv vilka objekt jag finner intressanta. Kan man sedan toppa det genom att ge råd och tips till andra och inspirera dem till att utvecklas inom hobbyn, ja då är lyckan fullständig!

Stefan - Modellbyggare