Shenjang F-8II undran.
kolla google på bilder
Det ser ut som det inte ska vara någon kant vad jag kan se
Micke

Jag skall titta lite mer när jag kommer hem ikväll ibland de bilder jag har.
Stefan - Modellbyggare

Om de är en skarv (t.ex. mellan vinge och kroppen) så brukar jag maskera på båda sidor om skarven, sedan lägger jag i filler (ofta Hagmans enkomponent ) sedan tar jag en tops som är fuktad med acetonfri nagelacksbortagare och jämnar till spacklet, drar bort tejpen och jämnar till en gång till. Därefter brukar det vara mycket lättare att få till skarven med våtslip papper.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Så var det man skulle göra, hehe, får gå och handla ser jag. 
Sven-Åke

Titta i gummans sminkavdelning där brukar det finnas, har man tur så finns även små fina nagelpolerare som slipar plast fin fint!

Stefan - Modellbyggare

Jag är kanske ensam om det men min gumma använder inte nagellack eller annan smink, här blir det att handla själv, 
Sven-Åke

Idag har jag bara "filat" på denna, man måste nog dela upp dagarna mellan projekten för att få något gjort. Nu har jag gjort klart cockpiten, glasen ska på nästa gång. Nästan alla smådelar på kroppen är på plats, hittade småskarvar som spacklats och satt fenor på raketerna. I beskrivningen står att de gröna fälten och radomen ska målas i "light green" Gunze 319, jaha, ok jag spanar efter annan färg som liknar den, eftersom jag inte har den, ser att Tamiyas 62 ska duga, hm, den ser inte ut som ljusgrön. Hittar en del bilder på nätet som säger att radomen kan målas i Tamiyas 62, i alla fall en oliv drab färg medan de andra fälten nog kan få Hu 117 som är ljusgrön, inte helt bra kanske, ändrar mig nog innan det är dags att måla. Fick borra ut de fyra bakre luftintagen, de främra var öppna men allt för små så de blev oxå justerade. Efter spackelslipning ska pylonerna komma på plats, sedan är det dags att titta på däck, ställ och luckor, då är vi nog framme i juni, haha. Nä ska nog göra ett ryck nästa helg som ger fyra lediga dagar mmmmmm.
Sven-Åke

Var intrumenten fram också dekaler? Bältena, följde de med eller har du gjort dem själv?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare