22:e juli-träffen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Då var det dags för den årliga traditionen med en MiF-träff den 15:e juli på ett intressant ställe. I år träffas vi kl 1100 den 15:e juli på Arsenalen i Strängnäs. Enda programpunkten är gemensam lunch vid kl 13, annars är det bara att träffas och trivs och titta på roliga saker som gäller.
Det finns dock ett litet orosmoln för mej. Eventuellt måste jag åka ut på jobb den veckan men upplägget är att jag inte åker någonstans utan att ha sett pengar. Det är osäkert om kunden vill betala så vi får se. Jag har försökt lasta över jobbet på nån annan men eftersom det var mitt i semestern i kombination med det aktuella resmålet så var intresset obefintligt… Blir det så är jag beredd att ha den 22:e som reservdatum.
EDIT: Då träffen är 22:e juli har jag bytt rubrik. /Jens 11-07-12

Hmmm… Mitt i juli, jag har lagt ut min semester i juni och augusti så det funkar inte för mig, resmålet är inplanerat till nån gång på sommaren så visst kommer man dit men inte i mitten på juli
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Ser ut som att jag jobbar 15:de, 22:a passar bättre.
Bjarne

Då var det dags att puffa för detta event. Jag åker den 15:e då min resa har blivit uppskjuten till nån gång i augusti. Hur ser det ut? Kommer det någon mer med på denna träff?

Den 15:e är sista arbetsdagen före semestern. Så den 22:a hade passat bättre.

Jag är väl inte värre än att jag kan ändra mej om det dyker upp fler trevliga polare om man byter dag. Vi säger den 22:e i stället.

Jobbar de aktuella datumen (semester i augusti!) 
Har funderingar på att anordna en träff här i Skaraborg i höst om intresse finns.
Stefan - Modellbyggare

Allt beror just nu på om brorsan (som har bilen) får det där jobbet han "pryar" på just nu, och hur mycket semester och när han då får
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Jag kan tyvärr inte komma det aktuella datumet :(
#6 Jag är på!

#6: Jag är också på…

#6 Låter kul.
Skriver upp den 22:a och hoppas att jag kommer loss då. Bina är väldigt produktiva i år.
Bjarne

#6 Skaraborgsträff?? Klart intressant!!
Vad trevligt, jag är ledig den veckan och har planerat ett besök på Arsenalen. Jag får försöka pricka in den 22a om inte regeringen här hemma har andra planer 

@ #8-11 återkommer med lite mer information, tittar bl.a. på nya och bättre lokaler utan att det skall bli högre lokalhyra m.m. Tid är tänkt på hösten.
Stefan - Modellbyggare

22 juli,skulle vara kul att träffas då.

Jag tar mej friheten att bumpa tråden….

Ännu en skamlös bump…

Då börjar det dra ihop sej…. Vi ses på fredag! Om nån vill ha mitt mobilnummer så skicka ett PM. Min vanliga telefon är avstängd under semestern och den privata finns inte på Eniro.

Och det är kl 11.00 som gäller?
Bjarne

#18: Japp.

Det blev bara Jens och jag om inte någon smög runt anonymt. Trots allt en trevlig dag med mycket prat med personalen och ägaren till KS750:n och Schwimmwagen. Fick höra att de har ca 350 fordon i förråden, så nu är det bara att bli medlen i stödföreningen och hjälpa till att få fordonen rullande.
Körde slut på kamerabatteriet två gånger, så det kommer nog ett par bilder vad det lider.
Hoppas att ni andra får tillfälle att åka dit också, det är väl värt ett besök.
Bjarne

Jag såg inte heller till någon annan men dagen var mycket lyckad ändå. Det skulle vara mycket intressant att ta sej en titt på allt annat som finns i gömmorna…
Det låter som ni hade skoj i alla fall :)
Fick nån av er nån klarhet i om man kan få kolla på de andra fordonen som finns i förråden? De ska tydligen ha en Stug III där och den skulle jag vilja kika på.

#22: Jag frågade om just det men fick lite otydliga svar om att man är medveten om intresset men att det var lite svårt att genomföra i dagsläget av praktiska skäl. Det finns inget förråd på plats utan man skulle rotera i utställningen rätt frekvent i stället. Tiden får utvisa vad man mäktar med.
Alright… Då vet jag. Tack för bilderna Bjarne 
#24 Hmm…länken gick till Photobuckets startsida. Vad ska jag söka på?
#25 Du får ge dig till tåls tills september 

testa att söka på användare, bjarnes
PeO

Tack! Fina bilder, Bjarne. Den vagnen borde ju definitivt ställas iordning och visas upp på Arsenalen. Tycker åtminstone jag..
Mmm… Det tycker jag också. Det vore också kul att veta hur den hamnat i Sverige och var den tjänstgjort innan. Nån som vet nåt om den?
Kan det vara så att man använde Stug III´n som studieobjekt inför Stridsvagn S? Båda är ju tornlösa, precis som Hetzern.
Panthern som står i Munster har varit i Sverige en vända, för utvärdering antar jag. Likaså lär en Königstiger funnits i Sverige. Om jag minns rätt så havererade slutväxeln på Königstiger och sedan var dess historia all…motor & växellåda plockades bort, skrovet användes som skjutmål.
Rätta mig om jag har fel.
Det stämmer att jagdpanzrarna lär ha varit en inspiration för Strv 103.
Tiger 2ans växellåda fanns utställd i Axvalla så det finns väl kvar nånstans i gömmorna.