Lokalföreningar som finns!
Om du är intresserad av att komma i kontakt med någon som anordnar byggträffar i din närhet så hör av dig. Jag kan ta reda på vad som finns i din närhet om du postar ett inlägg här. För att kunna skriva här så krävs det att man registrerar sig på iFokus. Det kostar ingenting och sedan så finns det många intressanta sajter här på iFokus som jag kan rekommendera!
/Stefan
Stefan - Modellbyggare

Jättebra att du kan hjälpa till och tipsa om ställen i folks närhet. Sådant är alltid bra då det är lättare att förstå saker om man seer det irl.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Man behöver komma ur sin kammare och se hur andra gör. Det har hjälpt mig att komma vidare och utveckla min egen teknik.
/Stefan
Stefan - Modellbyggare

Inom IPMS Dalarna finns det medlemmar både i Hofors och Gävle,
och de är med på en del träffar, så möjligheter till samåkning
kan ju finnas. Skicka mig ett PM om du vill ha lite kontaktuppgifter.
Om du hör nått så e jag intreserad av att veta allt som händer runt i kring Oskarshamn
//Jocke

Här har du en länk till IPMS-Kalmar
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
De verkar som om att dom inte finns längre…sissta inbjudan var 2004 å de sissta innlägget på deras Hemsida var 2006 :(

#6: Du kan ju alltid kontakta dem, men tyvärr verkar det som om de har upphört. De finns inte omnämnda i de senaste numren av Scala.
Det närmaste idag verkar vara IPMS Östergötland, men det är ju en ganska lång bit mellan Oskarhamn och Malmslätt … 

#6 Jag skall forsätta kolla var det finns IPMS-medlemmar i din närhet, just nu vet jag bara om en i Västervik. Skall se om det går att få tag på honom. Jag håller även på att söka en i Växjö åt en annan här inne….
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#7 Tror att dom har upphört :( hehehe jo de e en bit de har du rätt i 
#8 VA! finns de en ensam stackare i Västervik! Där e jag nästan varje helg….kanske inte varje men mina Svärföräldrar Bor I gamleby som ligger typ 2mil utanför V-vik…nice……då e man kanske inte ensam i Kalmar län med andra ord :) vi e ju i alla fall 2st…nästan så vi kan starta Ipms Småland hahaha
…
Skulle vara kul å få kontakt med den medlemmen från grann kommun :)

#9: Det finns en IPMS-medlem boende i Kalmar också. Jag kan skicka över hans adress via PM ikväll. Så var ni plötsligt 3 … 
#Fränt nu e vi ju dom 3 byggande musketörerna 

#11: Jäpp, det gäller att väcka den björn som sover!

#12 Underbar bild!
Stefan - Modellbyggare

jasså minsann fler småläningar här, fast förvisso en bra bit mellan Västervik och Växjö, men ändå :)

#14 Det var ju du som fick mig att söka honom i Växjö
. Så fort jag fått tag på honom så lägger jag ett pm till dig!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#14: rovax är ju tydligen också från Småland.
annars finns det gott om tomma hus i skagersvik!
blink blink
//pebben

ja fast alltså det är jag som bor i Växjö ;)
/Thomas
#14 Växjö - Oskarshamn ca 10-13 mil lr nått….fasen vi kanske blir ett litet gäng i småland i alla fall :)

#11: Ha, det finns ju ytterligare en modellbyggare i Oskarshamn. Ett obekräftat rykte har nu nått de djupa skogarna i Bergslagen att det antagligen finns en dig närstående person , ja en Novatjuv förresten, som har börjat bygga … 
Hahaha ja just de ja :) Min sambo! de hade jag nästan glömt bort :) hahaha hoppas hon inte ser detta 

#11: Du som också är inne på ScaleRacers emellanåt kan ju hitta bl a dessa
- plastic -- Mönsterås
- T-1000 -- Öland
- cromecop -- the southern parts of the swedish east coast
- metalmasterM -- Södra delen av Sveriges ostkust
Skicka ett PM och kolla var de bor och dra ihop en liten träff! Kanske kombinerat med ett besök hos plastic …
*snyft* *snyft* …ingen annan skåning här????? 
/Hylsan, snart utdöd

#23: Jovisst, tittar du bland medlemslistan kan du hitta följande:
- AndersE, Ängelholm
- CarlS, Laholm
- Milla, Saxtorp/Landskrona
- PeterMorck, Malmö
- shuu, Hörby
hum…hur fick du fram sån information…
å…coolt…hörby…där har jag bott :)
Ingen i omedelbar närhet dock…men det är jag iofs inte ensam om så det är inget att gråta över. :)
Med tanke på att det ska vara tävling i Helsingborg så borde det finns många fler.
Förresten, hur går det med dina Flyers Stefan?? :)
Kunde ju lägga ut en digital variant så kunde man dela ut lite här och var…
/Hylsan
Plastic har jag handlat utav :) Pumahobby.se

#28: PM skickat!

#28 Jag skickar också ett positivt pm…..

//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Wiiii nu har jag nya kompisar :) Tack Stefan & Micke

Det är alltid roligt att kunna hjälpa till!

Modellbygge.ifokus, svaret på dina frågor! 
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#18 You got mail…..
//Stefan
Stefan - Modellbyggare