Vunnit på tradera
Jag har vunnit på tradera. Snart dyker min första modellsats upp här hemma. Så då kommer ni få se massor av mig.
Hoppas att det dyker upp här hemma. Nu sitter jag bara och väntar på att få reda på vart jag ska sätta in pengar så jag kan få hem den. :-)
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vad är det du som du väntar på?
Stefan - Modellbyggare

Det är tydligen två saker jag väntar på. Nu har jag hunnit vunnit auktion nummer två.
Den ena är Titanic och den andra är en ubåt.
Får se hur det går när de kommer hem och det är dags att börja med dom. ;-)
Audiatur et altera pars

Du har inga länkar till annonserna….?
Stefan - Modellbyggare

http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=39769473
http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=39905888
Jodå, här är de. Båda två :-)
Audiatur et altera pars

Så får vi se vad du säger. ;-) Säkert har jag köpt helt galet nu. Men jaja, de var inte dyra i alla fall. hihi
Audiatur et altera pars

Någonstans skall man ju börja! Tittar vi på Titanic som här är i skala 1/1200 så blir den 22,3 cm lång. Skrovet är gjutet i en bit, sedan kommer överbyggnaden i några delar. Så om det är första bygget, så kan det vara bra att börja med. Du kommer att kunna sätta ihop den på en kväll. Sedan är det "bara" till att måla så kommer du att få en liten pjäs att ställa i hyllan. Priset var ok!, strax under butiks pris, dock till kommer frakten men den torde inte springa iväg!
Ser vi på U-båten som är i skala 1/700 så har du där också en liten modell. Tamiya gör ofta bra modeller. Obs! att det är en sk. Water line serie, det innebär att det inte finns något under vatten ytan! Den här serien är gjorda för att t.ex. ligga på en glas skiva! Prisbilden var heller inte mycket att orda om.
Har du byggt någonting tidigare?

Stefan - Modellbyggare
Grattis åsa! och lycka till med modellerna!
//pebben

Nej jag är lite nybörjare. Eller helt kan man nog säga. det har nog byggts något för x antal år sedan:-)
Men nu tänkte jag börja så ni får något att skratta åt här inne :-)
Audiatur et altera pars

Här skrattar vi inte åt dig utan med dig! Det är skillnad det! 
Jag tycker det är kul att kunna hjälpa någon på vägen!
Sedan kan vi titta på lämpliga verktyg och tillbehör.
Stefan - Modellbyggare
du är inte ensam nybörjare
har inte byggt på x antal år så jag är en återfallsbyggare
mitt tips är att ta det lugnt och låt det ta sin tid att bygga

Japp, snart ska det byggas igen. Men då jag hittade min gamla modell som jag påbörjat för flera år sedan så måste jag göra den klar först. ;-)
Audiatur et altera pars

Apropå Kursk, så finns det kanske lite intressant läsning på SoldF Forum.

#13: Tackar. Då har jag något att fördjupa mig i när jag sätter fart med den sedan. Först ska jag dock se om jag klarar av mitt wasaskepp:-)
Har börjat fått känslan av att detta inte riktigt var någon nybörjar båt :-)
Audiatur et altera pars

#14: Det är bara att låta det ta den tid det tar och skulle det vara så att det blir problem, så tveka inte utan bombardera oss med frågor. Vi ska i alla fall försöka svara!

#15: Tackar. Kommer säkerligen att ta dig på orden :-)
Audiatur et altera pars

#16, det har vi sagt tidigare: Det finns inga dumma frågor…

Stefan - Modellbyggare