SAAB S17 dio nu utställt
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vill bara tipsa om att det diorama med SAAB S17 BS jag byggde i höstas-vintras nu finns utställt i entrén till Infocentret (reception/shop) vid Nynäs slott mellan Trosa och Nyköping. Om man tar sig den dryga kilometern därifrån till Nynäs brygga och sedan fotvandrar längs stranden ca 500 m kommer man till resterna av de flygplansvärn som utgör dioramats förlaga. Tyvärr finns inget plan på plats idag -inte ens ett vrak… Nynäs och infocentret har öppet dagligen 10-17 t.o.m 21/8 och därefter helger tom 2/10. Hemsida: www.nynasslott.se
Jadu PonCar. Där har det fått en välförtjänt plats. Ett otroligt vackert och realistiskt dio. Än en gång lyfter jag på hatten och ger 11 poäng av 10 möjliga.
Kul. Grattis!
Kul
Den fina platsen var detta dioramat verkligen värt.
Ja, jag råkar ju vara i det läget att jag kunde bestämma placeringen själv
. Det tjusiga podiet och glashuven hade jag i gömmorna på slottet.
Men det står strategiskt till och förhoppningsvis väcker det alltid en och annans intresse.
Det tror jag säkert att det gör
Nästan värt att åka upp bara för att titta på ditt fantastiska bygge.
Fast jag har väl ca 35-40 mil att köra

Kul, Pontus! Det har varit roligt följa och få vara lite delaktig i ditt projekt. Såg dig i SFT nu senast, pris har det blivit ja, roligt!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Snyggt och verkar vara en mycket lämplig placering.Hoppasvi får tllfälle att sydera den i verkliga livet!