Rekomendabel nätbutik i England, Hiroboy!
Måste bara få nämna denna handlare och tillika demonbyggare av civila fordon.
Har handlat vid några tillfällen av honom och leveranstiden är nästan löjligt kort om grejerna finns hemma i lager. Nu senast kom färgerna jag beställde på tre dagar från det att jag klickat färdigt min order.
För er som bygger civila fordon är det en guldgruva. http://www.hiroboy.com
Niclas
Vad betala du för frakten?

#0 Har lagt in den på länksidan under butiker på nätet!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

52 spänn för c:a 250 gram flygfrakt.
Värt varenda krona
Niclas
Jädrar tror jag beställer nått det finns ingen risk för tull eller?

Det är inom EU så det ska inte bli någon tull på det.
Niclas

Just det, kollade ordersedeln och det tog inte alls tre dagar, det tog två 
Niclas
hehe låter ju skit bra!

#7 säg till innan du beställer…
Stefan - Modellbyggare
Va då då?
vill du ha en ford gt 40? eller en porsche 917? jag får tänka på det om jag beställer har ju hittat fina maskiner i sverige med
men jag berättar i fall att du vill ha något därifrån

#9 Tackar, ja det var med en Ford GT40 på första sidan, så man blev torsk med en gång…

Stefan - Modellbyggare

Här är adressen till Hiroboy's site som han driver utöver nätbutiken. Många fina byggen han presterat.
http://www.spc.org.uk/index.html
Niclas

#11 Då har jag lagt in den på länksidan under: modellbygge-bilar
Det var mycket snygga byggen på den sidan, tack för tipset!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#4 & #5: Tullkostnaden är marginell, det är momsen som läggs på samt expeditionsavgift som utgör den större delen av det man betalar vid privatimport.
Enligt reglerna så ska alla paket som kommer in i Sverige förtullas, men det är inte ofta som reglerna följs, utan man får hoppas på turen att ens paket inte tullas.
Läser du på Tullverkets hemsida, eller kontaktar Posten, får du beskedet att du skall betala svensk moms på alla varor som kommer från länder utanför EU. När det gäller tidningar och böcker så är det 6% moms och inte 25% som annars.
Om summan inklusive frakt övergår 300 kr skall eventuell tull också betalas.
Det hjälper inte om paketet är märkt med "Gåva", fastnar det hos tullen får du betala svensk moms i vilket fall som helst.
På www.tullverket.se/se/Privat/handla_via_internet/ " rel="noopener noreferrer" target="_blank">Tullverkets hemsida kan man läsa om Internet-handel. Dessutom har de en tjänst med vilken man kan kolla vad slutpriset blir för varorna.