krypskytte figurer
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej! Jag har länge haft ideer på ett diorama som utspelar sig i en stad som är ockuperad(?) av tyskarna under wwII. Det ska sitta två st krypskyttar i ett hues och gömmer sig medans tyskarna patrullerar nere på gatan.
Har ni här på forumet nåt tips på var jag kan hitta ett set med (minst) två stycken krypskyttar i skala 1:72 eller1:76.
Blir det för svårt att få tag i krypskyttar så kanske jag bygger i skala 1:48 i stället, men helst inte.

Om det är civila motståndsmän du vill ha skulle jag rekommendera detta set, finns ett par skyttar där:
Caesar 1/72 WWII Underground resisters
Sidan är Plastic Soldier Review, där finns även recensioner av t.ex. ett flertal figurset med ryska soldater i strid om det är såna du är ute efter.
//Peter
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Tack peter, men det är soldater jag helst vill ha, ryska tror jag. Sidan du länkade till är jätta bra och kommer nog att kunna hjälpa mig.
Dom här kanske skulle funka:
http://www.plasticsoldierreview.com/Review.aspx?id=32
dom två på första raden till höger verkar bäst, kanske man kan göra ett eget sniper scope. Längre ner på sidan finns det fler tillverkar som har gjort ryska figurer som skulle kunna passa.
Miljön och siutationen(?) kommer att vara lite som på den här videon:
Varning för starka bilder!

Förresten, båda behöver inte hålla i en sniper. Bara en, den andra kan hålla typ i en pepesha eller en svt-40 eller nåt sånt.