Airfix nya F-86 Sabre
Jag har just byggt färdigt Airfix nya F-86 Sabre. Byggsatsen är ganska dålig med halvtaskig passform och skeva delar. Det gick åt en hel del spackel till i stort sett alla skarvar. När allt är klart ser det dock hyfsat ut, mycket tack vare dekalerna som är riktigt fina och byggsatsens enda höjdpunkt. Satsen absoluta lågvattenmärke är hjulen för huvudstället som mest liknar stearinklumpar!
Tyvärr slutade inte eländet med en dålig sats utan jag gav mig dessutom på att prova Gunze´s buffable metalic´s vilket slutade med att jag fick slipa bort all färg och börja om från början med Vallejo Air metalic färg. Tyvärr verkar Vallejon inte riktigt torka ordentligt utan verkar förbli lite lätt klibbig. Jag får se om modellen får päls efter ett par månader i vitrinskåpet, vilket vore ett lämpligt slut på eländet.
Modellen är billig och har ett fantastiskt fint dekalark så köp den för dekalerna och släng delarna i skrotlådan. Hobby Boss och Fujimi´s F-86or är mycket bättre satser.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för recensionen! Har själv sneglat på Airfix och Hobbyboss F-86 ett par gånger.
Apropå den klibbiga färgen; har du prövat att lackera modellen? Sidenmatt lack kanske vore lämpligast.
Snyggt Hogge! Av dina bilder att döma ser den jättefin ut.