Köpes: Ta 152H i skala 1/72
Som rubriken antyder är jag ute efter en byggsats i skala 1/72 av Focke-Wulf Ta 152 H, gärna H-0 men även H-1. Då är det väl Aoshima,
Revell (Frog) samt Dragon som finns att välja på. Jag tycker Aoshimas satser verkar trevliga och lagom detaljerade, men dessa saknas på eBay just nu. Någon som har nåt i gömmorna kanske? Även de två andra kan väl vara intressanta. Azgaron hade ju en Aoshima Seiran på byggbordet tidigare, kanhända du har mer Aoshima?
//Peter
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Ta 152 är en intressant kärra som jag också gärna skulle vilja bygga nåt exemplar av nån gång. Tyvärr var nog Seiran den enda Aoshima jag kan komma på att jag hade i stashen. WildeSau brukar ju ha en del udda modeller och fabrikat i sina samlingar. Kanske han har nån?
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för svar Håkan! Ja, jag får hoppas på WildeSau! Är sugen på att bygga en helt orangeröd Ta 152…

#3: Tack för erbjudandet WildeSau, men jag tror jag ska satsa på en som jag kan bygga ihop själv från början. Ditt bygge ser ju fint ut, JG 301 eller hur? Men visst syns det att Frogs byggsats är rätt så enkel. Du har PM!
Japp, JG301 men färgerna skulle nog varit 81/82/76.
Kommer inte ihåg om det är Frogs eller ESCI's dekaler som sitter på.
Den är inte helt ny…. behöver renoveras…
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Hmm, ja om du absolut vill bli av med den..visst kan jag ta den!