Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 3339 ggr
teeoo
0

Marivox SAAB 17

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har börjat på en Marivox SAAB 17 nu när Maestro Models utmärkta ets-sats till bl.a. inredningen kommit ut i handeln. Jag kompletterade med lite egna detaljer som syrgasflaskor, radioanläggning, bakre instrumentpanel, brandsläckaren i förarutrymmet, lådan för tomhylsor, diverse elkablar m.m. Jag snickrade ihop en ny spanarstol av metall från ett värmeljus. Dessutom gjorde jag om utrymmet där den bakre rörliga kulsprutan ska monteras. Håller på att scratcha en kulspruta då byggsatsens är på tok för stor. Motorn tog jag från Italeris DC-3 då jag hade köpt resinmotorer till denna och SAAB 17A had samma typ av motorer som DC-3:an. Jag detaljerade motorn med tändkablar av koppartråd. Mer bilder kommer allteftersom bygget (förhoppningsvis) fortskrider.

teeoo
0

mera bilder SAAB 17

teeoo
0

mera bilder SAAB 17

teeoo
0

motorn till SAAB 17

Charlie82
0

Snyggt teeoo. Ska bli kul att se fortsättningen.

Azgaron
0

Ser mycket snyggt ut Teeoo! Vilket jobb du lagt på extra detaljer - snyggt!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

felle-j
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Riktigt snyggt!!

PonCar
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sjukt snyggt detaljering! Byggde själv denna i sjöspaningsversionen (med flottörer) för ett tag sedan, men med långt ifrån så mycket inredningsdetaljer. Scratchbyggde bara lite grann i förarutrymmet eftersom jag gjorde huven i uppställt läge. Den bakre huvdelen vald jag att ha stängd, så där kompletterade jag egentligen bara med några "spant" på insidan och satte en bit plasticard som "vägg" mot bakre delen av kroppen. Rolig byggsats att sätta ihop tycker jag. Såg en svartvit bild av en S17 BS (flottörversion) i "civil" märkning hos Ostermans efter kriget -dock framgick inte planets färgsättning annat än att kroppen verkade mörk. Skulle vara intressant att hitta mer fakta om denna Ostermans S17 och bygga en civil version.