Kunde inte låta bli den här. Byggblogg finns här:

Härligt Sau! Snygg kärra!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#7; Ah, äntligen ett mer lättillgängligt kit av "Hispanoschmitt"! Super!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Byggsatserna var väl kanske inte så roliga men dom här bilarna i 1/76 är kanske lite intressamta. En gammal taxi och ambulans från England kan vara bra att ha. Dom högerstyrda VW transportrarna tänkte jag måla upp i militärfärger och parkera bland mina svenska flygplan. Kanske går det lätt att flytta ratten till rätt sida.
Dessa modeler har tagit en ganska så sanslös resa, Det började med att Tunnan annonserade ut dessa modeller åt sin kompis Berra för att sedan via Wildesau bara för att hamna i min bygghög, ja ja Tack alla tre pengar till Berra kommer så fort det går!!

#22: Inte helt fel med en tante Ju, men bilden ser lite mysko ut, den högra hjulkåpan borde ju luta utåt ser snarare ut som den lutar inåt, och den vänstra lutar betänkligt utåt.
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#22: har de inte bara varit lata då? det ser ut som att de bara kopierat det högra och sedan förminskat det! 
#23 Jag tror "bilden" är tagen med storformatskamera. Där finns ju alltid möjligheten att förskjuta och förändra perspektivet. 
Kommer det att bli en Net-so-schnellbomber in Spanien? 
Jag har samma modell och eftersom jag inte är det minsta PK så kommer det att bli en RLM-kärra flugen av Hans Baur.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#25.2: Ja kanhända, vet inte än vad det ska bli. Finns många möjligheter, till och med USAAF i Panama flög en Tante Ju under kriget!
#25.3: Hans Baur ja, hans historia var intressant.
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Har för mig att de även kallades "panzerknacker" eller ngt liknande.

#26-32 Otroligt coola SW modeller! Var har du köpt 1/48 modellerna? Har letat hos svenska handlare men där hittar jag bara 1/72

#36 Max på Rebell Hobby hade fått in en blandad modellsamling så jag kunde inte låta bli :)
PeO

Aha, får väl ta och beställa från HLJ eller liknande, fast Max kanske kan ta in dem? Han har väl Fine Molds vanliga flygmodeller?

#42: Den där ser mycket fin ut! Och i rätt skala dessutom. 
Oh, ja…DC6:an ser ju hur läcker ut som helst. Snygg boxart! Mosquiton är inte dum…ett stilrent flygplan. Att det kommer med en Austin Tilly, dessutom, är ju inte direkt fel.
/S

Dom här kom hem igår, fast i separate lådor. Den övre bar jag hem från Konsum (posten) den andra levererades hem av UPS, om ni har svårt att se vad det är p.g.a. blänket så är det två Hotchkiss MGs i skala 1:35, egentligen behövde jag fyra men det här var allt som fanns
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

En Eurocopter EC 135, 1/32. det blir Göteborgspolisens version direkt ur lådan. Var kommenderad till Ullared igår, hitta denna magnifika modell till det changtila priset av 79:- riksdaler….Ett klipp? Ser ut att vara gedigen lite mycket gjutskägg för att vara en Revell, kanske.

Supermarine Attacker, alldeles nysläppt från AZ Models.