Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 3677 ggr
PatrickAnders
0

BMW sidovagn

Hej!

Är det någon här som vet om tyskarna målade dessa motorcyklar i "tre-färg"camo, eller målades de enbart i grått och ökengult under 2:a vk?

Patrick

StefanW
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu är jag ingen ”Tysk pansar nörd” men jag skulle väl bli förvånad om det inte har förekommit någon ”lokal avvikelse” under kriget

Stefan - Modellbyggare

PatrickAnders
0

Tack!

Jag har en gammal Tamiya modell utan någon beskrivning till, som jag haft liggande i flera år men nu byggt ihop. Vet inte varför men jag började måla den "tysk"gul, sen börja jag fundera på om tyskarna målade motorcyklarna i den färgen. Men det kan nog vara som du skriver Stefan, att förekom lite olika varianter så jag kör på med "camo"

ElLobo
0

Det kommer väl några inlägg med lite byggbilder? Vi är ju väldigt förtjusta i sådana inlägg … Glad

PatrickAnders
0

#3 Jo jag minns det, ska försöka lägga in några bilder ikväll Glad

ElLobo
0

Det låter bra!

PatrickAnders
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så några bilder då..inga mästerfoton precisGlad

Patrick

PatrickAnders
0

förare

PatrickAnders
0

passagerare

PatrickAnders
0

passagerare 2

ElLobo
0

Snyggt bygge och snygga figurer, tycker jag. Även om jag själv föredrar ökengult på cykeln, så ser det inte alls dumt ut.

starhawk
0

Ser lite konstigt ut när man är van att se den enfärgat, men det är klart att det förekomm väl en del fältmodifikationer

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

zoncar
0

Har sett en bild på en sådan sidovagn som vart från något museum, vilket vågar jag inte svara på. men den vart målad i tysk gul och kammo färgat i de färger du visar , men i ett lite anorlunda utförande så det kan väl knappast bli fel! det gäller ju främst att ha kul med hobbyn!!

PatrickAnders
0

#10 Tack..ja det vanligaste var väl att de var gråa eller ökengula.

#11 Jo det ser klart annorlunda ut

#12 Tack för bilden..där ser man..fanns nån kammofärgad motorcykel därute..sen är det ju som du skriver, det ska vara kul med hobbyn..detta var en gammal modell som jag inte hade beskrivning till..hade inte alla delar till den heller så det gör inget i vilket fall

zoncar
0

Jag skulle inte vilja kalla denna byggsats gammal utan snarare en klassiker, jo denna modell har varit med sedan, säkert 70-talet, ganska så oförändrad tror jag. Har själv byggt den en gång sent 70 eller tidigt 80-tal, en riktigt trevlig modell!! Kan väl tala om att en sådan är inköpt igen och ja, det jobbas och detaljeras så gott det går

zoncar
0

En bild av det lite enklare slaget av modifiering, "kanske" ja om man nu vet hur den gjutna fjädern ser ut!!!!

zoncar
0

ÖÖh nej jag försöker inte stjäla en tråd, bara heja på en bygge jag gillar

PatrickAnders
0

Det är lugnt ingen fara, hör ju till sammanhanget =)

Har byggt denna modell en gång tidigare i min barndom, men den såg mest ut som en spindel gått bärsärk på den med alla limtrådar man lyckades kladda ner modellerna med på den tiden, minns jag inte helt fel föll den motorcykeln även offer för mitt uppvaknande intresse för luftgevärsskjutning när jag var i låg eller mellanstadieåldern. Trist idag men då tänkte man ju inte så mycket på det. Som tur är råkade inte alla modeller från den tiden och framåt ut för mitt skjutande utan det mesta finns kvar, dock i behov av att renoveras.

Kul att se modifieringar, själv har jag inte mixtrat så mycket med modifieringar av själva modellerna, utan har med blandat resultat mer testat på "tillbehör" som tält, remmar, maskeringsnät, olika sätt att bygga skyttevärn "stridsnästen" för figurer, hus, broar, vaktkurer m.m. till dioramor. I min intensivaste byggperiod hade jag inte tillgång till färdig rekvisita (om det ens fanns så mycket då så som det gör nu?) utan det var till att använda fantasin, testa, göra om och testa igen =) vilket i sig var både roligt och givande

zoncar
0

Ja jag tycker det är så stört skönt att man har olika uppfatningar hur ett bygge ska se ut, självklart så ska man inte gå efter någon mall eller hur andra tycker, så som du berättar så gillar jag skarpt din inställning, det får helt enkelt bli så som man tycker själv! Gillar dit bygge mycket väl!!!

PatrickAnders
0

Tack zoncar

Nu får jag nog anse motorcykeln vara klar postar några bilder

PatrickAnders
0

bild två

PatrickAnders
0

med figurer