Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 1942 ggr
starhawk
0

Tyska piloter

Har försökt hitta Luftwaffe piloter (WWII) sittande i skala 1:48, men det verkar vara snålt på den marknaden, så man får väl ändra på en RAF-gubbe eller liknande, så vad är det som skiljer en luftwaffe-pilot från exempelvis en RAF-pilot?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Charlie82
0

Vilken Luftwaffekärra tänker du på? Det skiljer en del beroende på flygplan och tidsepok.

starhawk
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tja det gäller Ju-87 Stuka Kanonenvogel så det är väl rätt sent kan jag tänka

Charlie82
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har du en Stukapilot.

Charlie82
0

Två till fast lite mer ledigt klädda. Den ena är ässet Rudel. Han flög en "Tank destroyer".

starhawk
0

#12: Perfekt där framgår klart och tydligt färgschemat, annars så verkar det ju inte vara några direkta avvikelser i uniform, med undantag för fotbeklädnaden men den syns ju inte när dom sitter i kärran

#13: Aj då! där har vi ett ess till, men det står ingenting i beskrivningen om det är Rudels maskin det är fråga om, får kolla lite till innan jag överväger om den här maskinen skall med i det gruppbygget

Charlie82
0

En bild på Rudels Kanonenvogel.

starhawk
0

Finns fler varianter på hans plan, ett som ser ut som det jag har Glad så jag har kanske Hans-Ulrich Rudels plan trots allt

Charlie82
0

Kasta in den i GB 41 med en gång då Glad Det är ju en riktigt snygg fågel.

Charlie82
0

Blev för övrigt precis klar med ett av mina byggen till samma gruppbygge. Bilder är på gång.