liten recension
skulle vilja passa på tillfället att ge ris & ros åt några produkter. Köpte byggnads-byggsatser från MiniArt, det var det sämsta skräp jag någonsin varit med om, dålig passform egendomligt gjuten plast och näst intill omöjlig att sammanfoga så att det blir snyggt. Får verkligen vräka på med 2-komponentsputty för att fylla i alla skarvar, hål…. nej detta köp ångrar jag bittert, kunde lika gärna snidat ut detta själv ur kapaline-skivor.
Och så till det som förtjänar beröm, figurer från följande fabrikat: Alpine, Legend och Platoon - maken till snyggare och mer väldetaljerade resin-figurer får man leta efter, det var en fröjd att måla dessa, Tristars box med figurer var snäppet sämre, inte kass, men ljusår ifrån de fantastiska resingubbarna.
dyra förvisso (styckpris på ca 120:-) "men fint ska det va sa kärringen"
Glad Påsk på er alla :)

Intressant om MiniArt, undrar om pebben har haft samma erfarenheter, han håller ju på med ett diorama just nu vad jag vet.
Har själv inte provat ruinerna, men varit sugen då prisnivån varit tilltalande. Men som du säger, man får vad man betalar för! Vilken sats var det du provade?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

var det nån som nämnde spackel?
jodå jag får allt jobba lite jag med! min sats är east prussian city building men jag har också french farm gate som jag tycker är betydligt enklare att få ihop mest troligen för att delarna är så mycket mindre.
dom tristar figur set som jag har har jag varit väldigt nöjd med men det är ju en smaksak om hur långt man vill gå
mini art ? jag håller med cyberd. om vad han skriver med undantag av att jag inte ångrar mitt köp. man ska komma ihåg att det rör sej om billiga satser av lite sämre kvalitet med mycket jobb som följd och mycket putty! men bara man vet vad man ger sej in i så ? ja man får ju vad man betalar för
//pebben